تغییر برای انتصاب یا انتصاب برای تغییر

عباس مدحجی: خرمشهر در یک هفته دو معارفه را تجربه کرد تا سرپرست فرمانداری خرمشهر علاوه بر ثبت رکورد حضور در جلسات ، رکورد سریعترین و بدون اطلاع رسانی ترین معارفه ها را هم بنام خود ثبت کند.

دو روز از جایگزینی احسان نونژاد بجای احمدناصر سرپرست پایانه‌ مرزی شلمچه نگذشته بود که صحتی جای خود را در ثبت احوال خرمشهر به رضا ساعدی داد. احمد ناصر که شش ماه بیشتر میز پایانه شلمچه را تجربه نکرده بود در سکوت خبری نیامده رفت تا ۴۸ساعت دیگر صحتی هم به او بپیوند.

هرچند که نسبت فامیلی رضا ساعدی با عزیز ساعدی معاون سیاسی_اجتماعی فرمانداری خرمشهر رد شده اما ریاست ثبت احوال اما از آنجا جائز اهمیت است که جزو مراجع چهارگانه استعلامات داوطلبان انتخابات است (وزارت اطلاعات، ثبت احوال، قوه قضاییه و نیروی انتظامی). طبق ماده ی ۳۱ قانون انتخابات پس از صدور دستور شروع انتخابات از طرف وزارت کشور،‌ فرماندار موظف است ظرف ۶ روز در مرکز حوزه انتخابیه، هیات اجرایی انتخابات را با حضور هیات نظارت شورای نگهبان به ریاست خود و عضویت رئیس ثبت احوال مرکز حوزه انتخابیه و۹ نفر معتمدین موضوع ماده (۳۲) تشکیل دهد.

علی ای حال با نزدیک شدن به فرصت یکساله انتخابات مجلس شورای اسلامی، بعید بنطرمیرسد انتصابات بدون نگاه به انتخابات باشد. باید صبر کرد تا ضمن روشن شدن صحت این فرضیه ، شاید علت عدم اطلاع رسمی اصحاب رسانه از این انتصابات هم عیان شود.