تجمع مطالبه‌گرانه مرغداران اهوازی در اعتراض به گرانی دان مرغ

خورنا- ظهر امروز حدود ۴۰ نفر از مرغداران اهواز درپی کمبود دان مرغ در بازار در مقابل سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تجمع کردند.

براساس این گزارش اعتراض این تولیدکنندگان به گران شدن ذرت و سویا و همچنین عرضه نامتوازن آن در بازار بود.

مجتبی لوری یکی از تولیدکنندگان مرغ با بیان اینکه بسیاری از مرغداران به دلیل افزایش هزینه‌های تولید مرغ تصمیم به جوجه‌ریزی ندارند و این تصمیم به ضرر مردم و کشور تمام می‌شود اظهار داشت: اگر جوجه‌ریزی کم شود قیمت‌ها بالا می‌رود و با توجه به افزایش قیمت دانه‌ها، پرورش مرغ به‌صرفه نخواهد بود.

وی افزود: قیمت جوجه‌ها بسیار گران شده و در سایت وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر جوجه را ۳۵۰۰ تومان اعلام کردند اما در بازار حدود ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و عمدتاً جوجه‌های بیمار و ضعیف را به فروش می‌رسانند.

لوری در ادامه به کاهش سهمیه سوخت مرغداران در دوره جدید اشاره کرد و گفت: سهمیه گازوئیل در سال‌های گذشته برای گرم کردن سالن‌های مرغداری‌ها ۱٫۸ لیتر به ازای هر جوجه بود که این مقدار در سال جاری به ۱٫۲ لیتر کاهش‌یافته است.

وی ادامه داد: از ۱۵ آذرماه تا پایان دوره، ۴۵ هزار لیتر گازوئیل برای گرم نگه‌داشتن سالن‌ها نیاز است اما شرکت بخش فرآورده‌های نفتی فقط ۲۰ هزار لیتر به ما اختصاص داده و مابقی را باید به‌صورت آزاد خریداری کنیم.

حدود ۲ روز است که مرغداران اهواز درپی افزایش قیمت دان مرغ و عدم‌تغییر قیمت خرید آن، مرغ به کشتارگاه ارسال نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *