ارتفاع آب ذخیره شده پشت سد دز نسبت به سال گذشته ۴۰ متر افزایش یافت

خورنا- پیمان جهانگیری اظهار داشت: بارندگی‌های روزهای اخیر و ورود آب از بالادست سبب افزایش میزان ذخیره آب در سد دز شد که با اتخاذ و مدیریت ورود آب توسط سازمان آب و برق خوزستان این روند به‌خوبی مدیریت شد.

وی با بیان این‌که طبق بررسی‌های صورت‌گرفته ارتفاع آب ذخیره‌ شده در سد دز اندیمشک نسبت به زمستان سال گذشته حدود ۴۰ متر افزایش یافته است گفت: میزان ذخیره آب در مخزن سد دز در این مدت به بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

فرماندار شهرستان اندیمشک با اشاره به این‌که میزان ذخیره آب در سد دز به‌نسبت سال گذشته ۵ برابر شده است، خاطرنشان کرد: بیش از یک و نیم میلیارد مترمکعب آب به ذخایر این مجموعه در طول روزهای اخیر اضافه شده است.

وی با بیان این‌که با کاهش میزان ورود آب به سد دز مقدار دبی ورودی و خروجی سد دز یکسان شده است، گفت: میزان خروجی آب از سد دز مطابق با دستورالعمل و مقررات سازمان آب و برق و توجه مدیریت سد به سیلاب و حفظ اموال عمومی و جان شهروندان صورت می‌گیرد.

جهانگیری با اعلام این‌که با کاهش ورود آب به مجموعه سد و نیروگاه دز اندیمشک آرامش به سد برگشته و میزان خروج آب از آن کاهش یافته است، اضافه کرد: در صورت توجه بهتر به حریم رودخانه و ساخت‌وسازهای عمرانی در این حریم، امنیت شهروندان بیش از گذشته تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: وضعیت سد عادی بوده و جای نگرانی وجود ندارد اما با توجه به حجم بارندگی‌های صورت‌گرفته، شهروندان پیش از عبور از حریم‌های آبی و کوهستانی شهرستان به رعایت نکات ایمنی توجه کنند.

فرماندار اندیمشک با اشاره به احتمال بارندگی در روزهای آینده، ادامه داد: با توجه به کاهش ارتفاع و میزان ذخیره آب در سد دز اندیمشک جای نگرانی وجود ندارد و توسط مدیریت این سد و سازمان آب و برق خوزستان تمهیدات مورد نیاز برای تأمین نیازهای شهروندان پیش‌بینی و فراهم شده است.

انتهای پیام/