مسعود کعبی بخشدار مرکزی خرمشهر:

بخشداری را دور بزنید ، فلکه تان خواهم کرد

عباس مدحجی: جلسه ی ماهانه ی شورای سلامت شهرستان خرمشهر در مرکز بهداشت و سلامت خرمشهر باحضور مسؤلین برگزار شد. موسوی معاون فنی عمرانی فرمانداری در ابتدای جلسه ضمن گلایه از غیبت برخی مسولان ، از ادارات غایب خواست دلایل عدم حضور خود را کتبا به فرمانداری اطلاع دهند .

جلیلیان ، سخنگوی اداره بهداشت با ارائه ی گزارشی از وضعیت آب شرب خرمشهر و مینوشهر ، آن را با EC نرمال و مناسب توصیف کرد. در این جلسه شرکتهای آسیب رسان به محیط زیست و سلامت مردم که مورد شکایت قرار گرفته اند و در زمینه تخلیه کلینکر در مناطق اطراف بندر فعالیت میکنند معرفی شدند. فاخر ربیعی رئیس شورای شهرخرمشهر نیز از شکایات و اعتراضات مردم از شرکتهای “دی کاوه” و “شقایق” خبر داد و خواستار حل مشکل ساکنان کنار این شرکتها شد. رضا جاوید رییس محیط زیست شهرستان در این باره گفت: این شرکتها فعلا فعالیت نمیکنند ولی جمع آوری کامل ادوات آنها صورت نگرفته است.

شهردار خرمشهر در باره مشکل آبهای سطحی گفت: خرمشهر تنها شهرستان خوزستان است علیرغم بارندگی های زیاد، کمترین مشکل آب سطحی را داشت. سیستم تخلیه و پمپاژ شهرستان در پنج ایستگاه تعریف شده و اختصاص دو شبکه ی جدا برای دفع ابهای سطحی مقرون بصرفه نیست. دارابی افزود: قرار شد ۹ کیلومتر لوله از آبفای استان برای مسیرسازی دفع ابهای سطحی شهرستان اختصاص یابد.

مسعود کعبی بخشدار مرکزی خرمشهر ضمن اعتراض تند به عدم اطلاع رسانی بحث دریچه های روستا در محل اتصال نهر دربند به کارون خطاب به نماینده بنیاد مسکن گفت: بخشداری را دور نزنید که فلکه تان خواهم کرد. چرا روح بخشدار هم از نامه نگاری ها خبر ندارد؟ این موضوع در حوزه ی بخشداری ست. وی از مسولین خواست تمام فعالیت های ادارات در حوزه ی بخشها و روستاها باید باهماهنگی بخشداری صورت بگیرد.
وضعیت مالکیت دریچه های روستای دربند غربی تا پایان جلسه مشخص نشد.

جلیلیان سخنگوی اداره بهداشت از غیبت نمایندگان منطقه ازاد و شرکت نفت و گاز اروندان بعنوان حامیان مالی پروژه عقیم سازی سگهای ولگرد در این جلسه خبر داد. شهردار خرمشهر راه حل نهایی را اتلاف سگها عنوان کرد و گفت حتی اسلحه و گلوله های مناسب اتلاف مشخص شده است.

موسوی رئیس جلسه ی شورای سلامت بحث اتلاف سگ را نیازمند تمهیدات برای جلوگیری از مشکلات احتمالی دانست. استفاده از پیمانکاران جدید، اسلحه ی بیصدا و پرقدرت درخواست رییس اداره محیط زیست خرمشهر برای اتلاف مناسب سگهای ولگرد بود.

در پایان، موضوع راه اندازی کشتارگاه صنعتی جدید خرمشهر از هفته ی پیش مطرح شد. کل کشتار خرمشهر به آن منتقل شده است و تاپایان هفته هم کل کشتار ابادان به این کشتارگاه منتقل خواهد شد.

مسولین هلال احمر ، صمت ، شهرداری ‌، شورای شهر ، بخشداری مرکزی و مینو شهر ، فنی و حرفه ای ، بنیاد مسکن، شیلات ، جهادکشاورزی ، آبفا ، حفاظت محیط زیست ، سپاه، راه و شهر سازی، اصحاب رسانه، مرزبانی و… در این جلسه حاضر بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *