سلامت مردم در گرو احداث سردخانه کشتارگاه

خورنا | پدرام کسائی:  از ابتدای امسال بحث احداث سردخانه بالای صفر در کشتارگاه سنتی دام در جلسات شورای سلامت مطرح، که تا کنون که دیماه است در اکثر جلسات پیرامون آن بحث و مصوبه صادرشده است.

بر اساس مصوبات متعدد و تکراری شورای سلامت، می بایست شهرداری بهبهان بعنوان متولی اصلی کشتارگاه دام نسبت به احداث سردخانه در کشتارگاه اقدام کند که این امر تا کنون محقق نشده است.

لازم به ذکر است که احداث سردخانه در کشتارگاه های دام و نگهداری گوشت قبل از توزیع در سردخانه از بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که بیماری بسیار خطرناکی است جلوگیری خواهد کرد، و به همین دلیل لزوم ایجاد سردخانه در کشتارگاه جزو مقررات بهداشتی سازمان دامپزشکی است.

در حال حاضر بسیاری از شهرهای استان، از جمله آغاجاری، رامهرمز، ماهشهر، سربندر، شوش و… سردخانه بالای صفر و حتی زیر صفر دارند.

حال چند روز قبل فرماندار شهرستان بهمراه شهردار و رییس شورای شهر بهبهان در جلسه ای به ریاست استاندار و با حضور جگعی مسئولین استانی در خصوص تعیین تکلیف کشتارگاه صنعتی بهبهان حضور یافتند.

لذا مسئولین شهرستان این نکته را مدنظر خود داشته باشند که اگر قرار است کشتارگاه صنعتی بهبهان، که پس از سالیان دراز در کش و قوس مشکلات مالی سهامداران بلاتکلیف مانده، با وساطت مسئولین ارشد استان به شهرداری تحویل شود، این موضوع در کوتاه مدت محقق نخواهد شد.

شایسته است مسئولان حوزه سلامت و شهرداری با جدیت، مشکلات کشتارگاه سنتی از جمله سردخانه، سپتیک، و سالن کشتار را پیگیری و در این خصوص اقدام عاجل نمایند.

امیدواریم مسئولان نسبت به تصمیم گیری هایی که در جلسات مصوب می کنند احترام گذاشته و نسبت به اجرای آنها که در جهت رفاه، سلامت و امنیت مردم است اقدام بموقع نمایند.