گردهمایی اقوام ایرانی در اندیمشک به پایان رسید

نمایشگاه اقوام ایرانی در اندیمشک که به همت اداره میراث فرهنگی این شهرستان از ده شب پیش برپا شده بود در دوم دی‎ماه 97 با برگزاری آئین پایانی به آخر خط رسید.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، روح‎اله شاهرخیان رئیس اداره میراث فرهنگی اندیمشک اظهار داشت: این نمایشگاه که با هدف معرفی آداب و رسوم شهرهای مختلف کشور از ۲۲ آذرماه گذشته در محل سینما راه‎آهن اندیمشک برپا شده است، امشب دوم دی‎ماه به اتمام می‎رسد.

او ادامه داد: بازدیدکنندگان طی این ده شب شاهد اجرای برنامه‎های متنوعی همچون نمایشگاه گل‎وگیاه، رقص‎های محلی، مسابقه آشپزی، مسابقه خوانندگی، شاهنامه خوانی، نمایشگاه صنایع دستی، موسیقی محلی، ارائه غذاهای محلی بودند.

رئیس اداره میراث فرهنگی اندیمشک اضافه کرد: همچنین انواع شیرینی‎های نهاوند همدان تا چاقوی زنجان و ادویه آبادان و زعفران لرستان در این جشنواره به علاقمندان ارائه و عرضه شد.

وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‎هایی که در شب یلدا در این نمایشگاه اجرا شد یلدا را بهانه‎ای برای گردهم آمدن مردم شهرستان و اقوام ایرانی در شهرستان اندیمشک دانست و گفت: جشنواره محیطی فرآهم کرد تا شب یلدای لُری زیر چادری از مهر و مهربانی با ننه سرما و شعرهای ویژه و قصه‎های این شب برگزار شود.

شاهرخیان با بیان این‎که رنگین‎کمانی از آداب و رسوم اقوام مختلف گردهم آمده بودند تا در نقطه‎ای مشترک به نام یلدا به هم پیوند خورند افزود: بچه‎ها هم با شاهنامه‎خوانی صفای این شب را دوچندان کرده بودند.

او در پایان از “چهل‎سرود” به عنوان یکی آداب ویژه شب یلدا در منطقه اندیمشک نام برد که طی برگزاری این نمایشگاه در این ده شب اجرا شد افزود: مردم منطقه در طولانی‎ترین شب سال برای یکدیگر آرزوی خیر و برکت می‎کنند.