سومین جشنواره قصه خوانی درهندیجان برگزار شد

سومین جشنواره قصه‌خوانی چهارشنبه ٢٨ آذر ماه در سالن خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا سومین آیین قصه خوانی، شامگاه چهارشنبه ٢٨ آذرماه با حضور کم نظیر و پر شور مردم هنردوست هندیجان در سالن خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزارشد.

مسعود میرزاپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هندیجان گفت: به رسم سنت‌های پیشین و آیین‌های کهن و به منظور احیای رسم پسندیده و ارزشمند قصه‌خوانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، این برنامه به همت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان هندیجان برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ قصه‌گویی در جامعه و بویژه خانواده‌ها خواند و اظهار داشت: قصه‌خوانی یکی از مهمترین ابزار تربیتی دردست خانواده‌هاست که می‌تواند در زنده نگه داشتن آداب، رسوم و انتقال فرهنگ‌های الگوساز گذشته به نسل جدید، کارکرد موثری داشته باشد.

میرزاپور در ادامه افزود: سه تن از قصه‌خوانان این جشنواره، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی بودند که با لهجه شیرین و زیبای هندیجانی، قصه‌هایی زیبا در انتقال مفاهیم پرمحتوا و صیانت از فرهنگ و گویش کهن دیار هندیجان خواندند.

مسعود میرزاپور با ابراز خرسندی از رونق چنین برنامه‌هایی در هندیجان گفت: خوشبختانه بیشترین استقبال و مخاطبان این جشنواره از سوی گروه‌های سنی نوجوان و جوانان صورت گرفته و به همین جهت دوره‌های بعدی آن را با جدیت و شکوه بیشتری برنامه‌ریزی و اجرا خواهیم کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی هندیجان با تقدیر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در برپایی این جشنواره زحمات زیادی را متحمل شدند گفت: از آنجایی که این برنامه هنوز نتوانسته است جای خود را در تقویم فرهنگی سالانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان بیابد، قصد داریم در ادوار بعدی، این جشنواره را با کیفیت و گستره‌ای بیشتر با حضور قصه‌خوانان استانی و غنای محتوایی بهتری ارایه کنیم.

گفتنی است، در این رویداد ارزشمند فرهنگی، شعرخوانی، اجرای موسیقی و استندآپ کمدی، شور و هیجان مضاعفی در برنامه ایجاد کرد و در پایان نیز به هنرمندان و نفرات برگزیده قصه‌خوان، لوح یادبود و هدایایی اهدا شد.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *