سوختن ۴ کودک معصوم یا جریح دار شدن ساحت نماینده

خورنا- در حادثه تلخ آتش سوزی یکی از کلاس های درس دبستان دخترانه زاهدان ۴ طفل معصوم و بی گناه جان شیرین خود را از دست می دهند.
کافی است یک لحظه چشمان خود را ببندید و آن لحظه دردناک را مجسم کنید. کودکان معضومی که درکی از آتش نداشته و برای در امان ماندن از گرمای آتش به زیر میز و نیمکت چوبی پناه می برند.
حال و روز آن پدر و مادر داغدار را در نظر بگیرید.
حادثه به قدری تلخ بود که اگر در هرکجای دیگر دنیا اتفاق می افتاد مسئولین اگر استعفا نمی‌دادند حداقل در نزد وجدان عمومی محاکمه می شدند اما این حادثه هم مثل تمام حوادث مشابه در هیاهوی مسائل دیگر به حاشیه رانده شد.
حادثه تلخ آتش سوزی دبستان دخترانه اسوه زاهدان مصادف شد با انتشار گسترده ی ویدئوی اهانت یک نماینده مجلس به مردم در فضای مجازی.
از قضا این نماینده هتاک نماینده مردم همان منطقه ای است که ۴ دختر معضوم و بی گناه در آتش بی لیاقتی مسئولین سوختند.
نکته تاسف بار این ماجرا این است که این نماینده هتاک و دیگر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بجای بررسی ابعاد حادثه تلخ جان باختن کودکان زاهدانی هم و غم خود را معطوف به ماجرای هتاکی نماینده و واکنش کارمند گمرک کرده و دو روز پشت سر هم جلسه غیر علنی تشکیل و ساعت ها وقت خود را معطوف موضوعی شخصی می نمایند..
به قول دوستی که می گفت:
«نمایندگان مجلس از این عصبانی نیستند که یکی از نمایندگان از یک اداره پرت شده بیرون.
از این عصبانی‌هستند که مردم «دیدند» که می شود نمایندگان مجلس را پرت کرد بیرون.»

البته فحاشی نماینده مردم سراوان به کارمند دولت و واکنش جالب ارباب رجوع اداره گمرک که در بین کاربران فضای مجازی به مرد مشکی پوش شهرت پیدا کرده و همچنین تشکیل جلسه غیر علنی مجلس برای بررسی برخورد با نماینده، مورد بحث این مرقومه نبوده و در فرصت دیگری به آن پرداخته خواهد شد.
اما موضوع بسیار مهم در قبال حادثه آتش سوزی دبستان زاهدان پرداختن به این است که داستان تکراری و غم انگیز آثش سوزی در مدارس و از بین رفتن نوگلان این مرز و بوم تا کی باید خانواده های این سرزمین زرخیز را عزادار و قلب میلیون ها ایرانی را جریحه دار کند؟
این یادداشت بر آن است نسبت به احتمال تکرار این حادثه تلخ در مدارس استان خوزستان هشدار دهد.
بسیاری از مدارس استان خوزستان در برخی مناطق محروم، متاسفانه از نظر سیستم سرمایشی و گرمایشی وضعیت مناسب و استاندارد نداشته و هر لحظه خدای ناکرده احتمال بروز حوادث ناگواری در این مدارس وجود دارد.
ضمن اینکه در آستانه چهارمین دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌بایست به اقدامات مهم دولت های مختلف در این ۴ دهه اذعان داشت اما کوتاهی ها و قصور برخی مسئولین ناکارآمد و نداشتن حداقل های آموزشی در برخی مناطق محروم، زیبنده نیست.
ضروری است مسئولین امر و متولیان بخش آموزش و پرورش در یک اقدام جهادی با بازرسی از مناطق محروم نسبت به رفع این معضل ورود کرده تا خدای ناکرده شاهد تکرار حادثه آتش سوزی در مدارس نباشیم.

والسلام

حسن نسیمی/ روزنامه نگار
آذر ۹۷_اهواز