استانداز خوزستان:

باید از مصرف ﺗﺴﻬﯿﻼﺕ ﺍﺷﺘﻐﺎﻝزایی در مقاصد دیگر ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ کرد

استاندار خوزستان بیان داشت: به منظور جلوگیری از هرگونه انحرافی در بحث استفاده از تسهیلات اشتغالزا و ممانعت از به کارگیری آنها در مسیر‌های غیر مرتبط باید که ﮐﻤﯿﺘﻪ‌ ﻧﻈﺎﺭﺕ بر تسهیلات پرداختی بانکها به طور جدی در این زمینه ورود کرده و نه تنها بر ﺭﻭﯼ خود پروژه ﺍﺻﻠﯽ بلکه بر ﺭﻭﯼ ﺍﺷﺘﻐﺎﻝ ﺍﯾﺠﺎﺩ شده از آن نیز نهایت ﻧﻈﺎﺭﺕهای لازم را به عمل بیاورد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا غلامرضا شریعتی در دهمین جلسه شورای اشتغال استان خوزستان با بیان اینکه بحث اشتغال خانواده شهدا و ایثارگران استان حتما باید در اولویت طرحهای اشتغالزایی استان قرار بگیرد اظهار کرد: بحث اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران از جمله مباحث مهمی است که باید کلیه شعب و کمیته‌های زیر مجموعه شورای اشتغال این مسئله ﺭﺍ در اولویت اصلی خود قرار داده و آن را ﻣﺪﻧﻈﺮ داشته باشند.

استاندار خوزستان در ادامه ضمن تاکید بر تهیه هرچه سریعتر یک نقشه راه اساسی در زمینه اشتغال برای نیمه دوم سال ۹۷ و همچنین سال آینده گفت: شورای هماهنگی بانکها برای ارتقا هر چه بیشتر عملکرد استان در زمینه طرحهای اشتغالزایی روستایی، فراگیر و فنی و اعتباری باید هرچه سریعتر به صورت کارشناسی در این زمینه ورود کرده و ایرادات و نقصانهای نهفته‌ای که در مسیر پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی در استان وجود دارد را مشخص و اصلاح کنند.

وی با اشاره به تجربیات ناموفق دولتهای گذشته در ارائه وامهای خود اشتغالی اظهار کرد: ما باید امسال در ارائه تسهیلات خود اشتغالی به متقاضیان، ضمن استفاده از تجربیات گذشته، ایرادات و معایب خود را در این زمینه به نحو احسن اصلاح کنیم تا بتوانیم از تکرار اشتباهات قبلی جلوگیری کنیم.

شریعتی بیان داشت: به منظور جلوگیری از هرگونه انحرافی در بحث استفاده از تسهیلات اشتغالزا و ممانعت از به کارگیری آنها در مسیر‌های غیر مرتبط، لازم است که ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻧﻈﺎﺭﺕ بر تسهیلات پرداختی حتما و به طور جدی در این خصوص ورود کرده و نه تنها بر ﺭﻭﯼ خود پروژه ﺍﺻﻠﯽ بلکه بر ﺭﻭﯼ ﺍﺷﺘﻐﺎﻝ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﺷده از آن نیز نهایت ﻧﻈﺎﺭﺕهای لازم را به عمل بیاورد.

استاندار خوزستان افزود: البته کارفرمایان هم که با این تسهیلات کم‌بهره اقدام راه‌اندازی یک پروژه تولیدی و خدماتی می‌کنند نیز باید حتما به بحث بیمه کارگران خود توجه اساسی داشته باشند زیرا اصلی‌ترین هدف ارائه اینگونه تسهیلات، توسعه امر اشتغال است.

وی در پایان گفت: در بحث طرحهای اشتغال پایدار و اشتغال روستایی که علیرغم تصویب در کارگروه ملی ولی همچنان اعتباری به آنها پرداخت نشده است باید علت یابی شود و ﺩﻟﯿﻞ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﻧﺸﺪﻥ ﻭﺍﻡﻫﺎ مشخص شود البته در ﺻﻮﺭﺗﯽﮐﻪ ﭘﯿﮕﯿﺮﯼﻫﺎ در این خصوص ﺑﻪ ﻧﺘﯿﺠﻪ ملموسی ﻧﺮﺳﯿﺪ ﺑﻪ اینجانب ﺍﺭﺟﺎﻉ اطلاع دهید تا این مسئله را شخصا از طریق مدیر عامل بانک مربوطه طی برگزاری جلساتی پیگیری کنم.