در بخشداری مشراگه چه می گذرد؟! / افکار عمومی در انتظار شفاف سازی عملکرد بخشدار مشراگه

اختصاصی خورنا رامشیر در نقد عملکرد یکساله مجموعه بخشداری مشراگه زیر نظر عباس سبحانی نسب

خورنا_فرزاد شعبانی

بیش از یک سال از مدیریت بخشداری مشراگه توسط عباس سبحانی نسب یکی از مسئولین غیربومی شهرستان رامشیر می گذرد؛ جدا از غیر بومی بودن این مسئول و انتصاب او در این سمت، آن هم نه بر اساس صلاحیت بلکه تنها بدلیل درخشش در کارناوال های انتخاباتی بنفع نماینده و البته لابی گری؛ به مجموعه مسائلی برمی خوریم که کارنامه یکساله جناب بخشدار را پانچ می کنند!

مشراگه؛ شهر تازه پر و بال گرفته ای که به همت مسئولان بومی خود می رفت تا همچون نگینی در بین مناطق اطراف رامشیر بدرخشد اینک اما به همت دم و دستگاه امپراطورگونه بخشداریِ خود در سراشیبی پسرفت قرارگرفته. از مشکلات و معضلات مردم در بخش شهری گرفته تا روستاها و دهستان ها و ده پاره های دور و نزدیک، امروزه اهالی این منطقه را با چالشی اساسی روبرو کرده که در بخشداری مشراگه مهم ترین مرجع رسیدگی به امور اجرایی این منطقه چه می گذرد؟!
بخشدار مشراگه کیست؟ عباس سبحانی نسب، اصالتا اهل هفتکل و آموزگار آموزش و پرورش که پیش از تصدی پست بخشداری شهر مشراگه رئیس هلال احمر هفتکل بود.
درخشش سبحانی نسب در فعالیت های انتخاباتی نماینده فعلی شهرستان، سکوی پرتابی شد برای تصدی پست مهم بخشداری مشراگه توسط او؛ پستی که با شروعی طوفانی می رفت تا نویدبخش کارنامه ای بیادماندنی از یک مسئول غیربومی برای مشراگه باشد اما اینگونه نشد؛
اینک و پس از یک سال، بخشداری مشراگه به مهم ترین دستگاه اجرایی در عدم توازن امکانات، توسعه و پیشرفت شهر و روستاهای اطراف خود تبدیل شده؛
تامین آب در مشراگه و روستاهای اطراف هنوز یک مشکل اساسی ست
فضاهای نامناسب آموزشی، مشکلی جدی در رسیدن این منطقه به حداقل های توسعه و پیشرفت در حوزه آموزش در سطح کشور است
امکانات درمانی، کادر پزشکی و فضای اختصاص یافته به این حوزه فاقد توجیه مناسب در پاسخگویی به خیل عظیم جمعیت این منطقه است
رفت و آمد مردم مشراگه و روستاهای اطراف همواره بدلیل نبود وسایل نقلیه عمومی و البته زیرساخت های مناسب به سختی و عمدتا با صرف هزینه های گزاف انجام می شود
و مشکلات و معضلات بیشمار دیگری ازین دست… اما ریشه این بی توجهی ها در کجاست؟
دلایل عدیده ای در پاسخ به این سوال وجود دارد ازجمله:
غیربومی بودن بخشدار مشراگه و عدم سکونت او در این شهر
عدم حضور منظم بخشدار در محل کار
واگذاری پیمانکاری ها به افراد خاص و عدم برگزاری مناقصات بمنظور توزیع عادلانه پروژه های عمرانی بین جوانان منطقه
عدم پرداخت مطالبات طولانی مدت پیمانکاران (بخشداری به محلی جهت نزاع های شخص بخشدار و پیمانکاران بومی تبدیل شده)
اجبار دهیاران و اعضای شورا به تبلیغ و حمایت از نماینده موردنظر خود در روستاها
توبیخ و کسر حقوق دهیارانی که همسو، همراه و همپای بخشدار نباشند
عدم ارائه عملکرد یک ساله بخشداری (به انحاء مختلف)
عدم التزام به پاسخگویی نسبت به خواسته های اقشار مختلف
عدم توجه به مطالبات مردمی در فضاهای مجازی (بخشدار نه در بخشداری مردم را می بیند و نه در فضای مجازی #صدای آن ها را می شنود)
عدم توجه به ظرفیت های بالقوه منطقه
عدم اهتمام به زیرساخت های رفاهی و تامین امکانات اولیه برای برخی روستاها
و در آخر معضل عدم اشتغال زایی برای خیل عظیمی از جوانان منطقه که با منابع عظیم نفتی احاطه شده و دارای زمین های حاصلخیزی است.

این موارد بیشترین انتقادات مردم شهر مشراگه و روستاهای اطراف نسبت به شخص بخشدار را برانگیخته است. این در حالی ست که عباس سبحانی نسب، بخشدار مشراگه در همان روزهای نخست تصدی این سِمت، متناوباً در جلسات خصوصی و عمومی از ناکارآمدی، حزب گرایی و عدم شفاف سازی بخشدار سابق، نیز عدم رسیدگی به امورات شهروندان و اهالی روستاهای بخش مشراگه و ارتکاب تخلفات گسترده توسط او صحبت به میان می آورد‌.

ادامه_دارد…