هدایت الله خادمی شیر بیشه خالی

هدایت الله خادمی نامی که با حفاری شمال و دولت محمود احمدی نژاد گره خورده است. مردی با گذشته ی غیرشفاف نفتی که ریاست یکی از بزرگترین شرکت های تابع وزارت نفت را در دولت مهرورزی در کارنامه دارد.

خادمی اما در اینجا تمام نمی شود. انتقادات شدید و همیشگی به بیژن زنگنه کار را به جایی رسانده که کمتر مخاطبی انتقادات خادمی را برای رضای خدا می داند و به طور تقریبی همه آن را کینه شخصی خادمی با وزیر نفت می دانند. شاید کرسنت گل سرسبد همیشگی صحبت های خادمی در مجلس باشد. موضوعی که خود خادمی هم از مقصران این قرارداد اطلاع دارد ولی به طرز عجیبی علاقه دارد همیشه یک طرف کار را بیژن زنگنه معرفی کند. وی اما این روزها به دلیل سخنانش در مورد حقوق نمایندگان سوژه رسانه های کشور شده است، تا جایی که رشید پور مجری برنامه حالا خورشید صحبت های خادمی را رسوایی و فاجعه بار مینامد. خادمی در صحن علنی مجلس با تاختن به وزارت نفت و نمایندگان در مورد حقوق آنان فضای رسانه ای را برای خود رقم زده بود و خود را مدافع حقوق مردم نشان داده بود. همانطور که ۳سالی می شود با حمله شدید به کرسنت و چسباندن آن به زنگنه از هیچ کاری دریغ نکرده است.

اما این بار دیری نپایید که با اطلاعیه وزارت نفت و روشدن آمار حقوق و ویلاها، خادمی روزه ی سکوت گرفت و ترجیح داد که دایره انتقادات خود را به خوزستان معطوف کنند.

شب گذشته اما باز خادمی مثل همیشه در جایگاه اپوزیسیون، مجدد از عادت دیرینه برای یکه تازی در تریبون های یک طرفه استفاده کرده و به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و ریاست آن دکتر ایرج نظری تاخت. کار به جایی رسید که مجری تلویزیون به خادمی تذکر داد که نمی توان یک طرفه حرف زد و صحبت های طرف مقابل را نشنید، اما غافل از این که خادمی عادت دارد که فقط حرف بزند.

بله این روحیه هدایت الله خادمی نماینده ایذه و باغملک تقریبا اظهر من الشمس است. اما در خلال صحبت های خود به صورت ناخواسته واقعیت های موضوع را مطرح می کند؛ انتخابات. بلی… در میان کلام اشاره می کند که بحث بر مصادره دستاورد های سلامت برای انتخابات است. خادمی که قافله را بد به زنگنه باخته امیدوار است با مصادره پروژه های عمرانی سبد رای خود را که تقریبا رایی در آن باقی نمانده برای انتخابات آتی مجلس پر کند. اما این همه ی ماجرای دیشب نیست. تنش بین دانشگاه و این نماینده مجلس از زمانی آغاز می شود که وی قصد جابه جایی ریاست شبکه باغملک و ایذه را با گزینه هایی داشته که نه تخصصی در این حوزه داشته و نه سابقه ای و صرفا برحسب تعاملات قومی و ستادی در صدد این انتصابات بوده که با دست رد نظری روبه رو می شود. عدم تحمیل فله ای نیرو به بخش درمانی شهرستان ها باعث می شود خادمی طبق معمول زود از کوره در برود و شمشیر را از رو برای دانشگاه و نظری ببندد. دیشب خادمی هرچه در چنته داشت را رو کرد. از تریبون ملی که باید مدافع حقوق مردم باشد طبق معمول برای درگیری های شخصی خود استفاده نمود. دستاورد و زحمات چندساله ی درمان در استان را ندید و مثل همیشه شیر بیشه خالی بود.

اما غافل از این که میزان اعتبارات حوزه ی انتخابیه ی وی بالاترین میزان بعد از انقلاب بوده و به لطف مشارکت دانشگاه و نگاه ویژه به این مناطق شاهد رشد شاخص های سلامت در این شهرستان ها به بالاترین سطح در چهاردهه گذشته بودیم که تا چند سال قبل از داشتن حداقل ها محروم بودند.

در پایان به این نکته اشاره می کنم که هیاهوی هدایت الله خادمی بیشتر رنگ و بوی باخت در انتخابات آتی مجلس را دارد تا مطالبات مردم. گویا کشتی خادمی یک سال قبل از پایان مجلس به گل نشسته و وی زمین و زمان را مقصر این ورشکستگی سیاسی خود می داند. زنگنه،ظریف،شریعتی و حال نظری فرقی نمی کند، ایشان خوب فریاد میزند و نمی شنود، چرا که شیر بیشه بی شیر هستند. اما چیزی که از رفتار خادمی مشخص است سوت پایان نمایندگی ایشان یک سال قبل از پایان مجلس در سال ۹۷ زده شده و باید ماند و رفتار پرتناقض این نماینده را در ماه ها آتی دید.

یاسین افرا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Shahrokh zangneh تحلیلت پنج ریال هم ارزش نداره. مهندس خادمی صدای رسای خوزستان و زاگرس نشینان هست. نطق ها آتشین ،مصاحبه های کارشناسی شده و باج ندادن به مافیای وزارت نفت بر همگان ثابت شده. این مطلب هم شبیه ،فیلم چند میگیری گریه کنی هست. خوب چند گرفتی ،،،،،،?
    • سید کریم سلام ببخشید ایشان بیشتر به روباهی شبیح است که شبها جیغ میکشد و واق واق میکند حیف از اسم شیر نباشد که برای ایشان بکار رفته
  • احمدرضا سلام به نظر من اینجور نمیشه نتیجه گیری کرد از حرفها و رفتارهای آقای خادمی. این برداشت شخصی و قابل انتقاد است زیرا تصور این است که خادمی فقط به امید مجلس آینده حرف نمی زند و به در و دیوار نمیکوبد بلکه در میان نمایندگان مجلس دوره های گذشته این منطقه با توجه به کارکردها با اختلاف است هر چند که انتقادهایی هم وارد است
  • احمدرضا سلام به نظر من اینجور نمیشه نتیجه گیری کرد از حرفها و رفتارهای آقای خادمی. این برداشت شخصی و قابل انتقاد است تصور من این است که خادمی فقط به امید مجلس آینده حرف نمی زند و به در و دیوار نمیکوبد بلکه در میان نمایندگان مجلس دوره های گذشته این منطقه با توجه به کارکردها با اختلاف اول است هر چند که انتقادهایی هم وارد است
    • حق گو یه مشت تازه به دوران رسیده به دنبال خادمی بودن .خادمی عددی نبود برا مجلس
  • علی با این حرفا داری نشون میدی که چقد خادمی قویه،به اطلاع حضرت عالی برسونم ک شک نکن دور بعد با اختلاف بازم مجلسه حرص نخور اقا خودتو کوچیک نکن دادا.
  • فدک ۳۱۳ تو چته انقدر از حرف حق آتیش گرفتی چی به خورنا میرسه جیره خور دولت
  • ناشناس یه ضرب المثالی هست که از قدیم الایام میزدن من خودم به شخصه همیشه میگم خدا پدر و مادر قدیمی ها رو بیامرزه که نان جو میخوردن و حرفهای تاریخی میزدن.....بله میگن با اصل خطا نکرد و بی اصل هم وفا نکرد این حرف تاریخی رو هم در مورد هدایت خادمی میشه بکار برد الان دو یا سه دوره ای هست که یه مشتی آدم بی اصل و نسب سکان‌دار عده ای آدم شرافتمندی شده ان که بخاطر آبرومند بودنشون دارن میسوزن
  • حمید یه ضرب المثالی هست که از قدیم الایام میزدن من خودم به شخصه همیشه میگم خدا پدر و مادر قدیمی ها رو بیامرزه که نان جو میخوردن و حرفهای تاریخی میزدن.....بله میگن با اصل خطا نکرد و بی اصل هم وفا نکرد این حرف تاریخی رو هم در مورد هدایت خادمی میشه بکار برد الان دو یا سه دوره ای هست که یه مشتی آدم بی اصل و نسب سکان‌دار عده ای آدم شرافتمندی شده ان که بخاطر آبرومند بودنشون دارن میسوزن
  • ای وطنم بنام حق ایشان مانند بقیه نماینده ها عزمش بر جابجایی مسولین طرفدار خودش در ادارات بود ودیگر هیچ....