نقدی بر یک یادداشت مغرضانه/

وقتی کل امکانات یک شهرستان به نفع یک شهر مصادره می‌شود/ نانجیب خواندن مردم شریف بندر ماهشهر توسط خبرنگار ایلنا

در یادداشتی یه قلم یکی از خبرنگاران محلی یکی از بخش های بندرماهشهر چنان کلیه امکانات این کهن بندر را برای سربندر با قدمتی کمتر از 70 سال مصادر می کند که ذهن خواننده را به تحریف تاریخ سوق می دهد.

خورنا: در یادداشتی در خبرگزاری ایلنا خوزستان، نگارنده با تحریف جغرافیا، تاریخ و واقعیت های موجود سعی کرده است مشکلات این بخش را ناشی از چپاول امکانات توسط شهرهای اطراف (بندر ماهشهر) معرفی کند.

و تاسف بار تر اینکه نگارنده به خود اجازه داده با اشاره غیر مستقیم به حق خواهی ها و حق طلبی های مردم شریف بندرماهشهر و برخی تجمعات اعتراضی آن ها برای احقاق حق این کهن شهر مظلوم تلویحاً آنها را نانجیب خوانده است.

لازم است یاددآوری شود نگارنده در حالی مدعی شده که مردم بندر امام خمینی اعتراضات خود را به کف خیابان نمی آورند که  در دولت نهم زمینه شهرستان شدن بندرامام خمینی توسط رئیس جمهور وقت به مرحله نهایی و اجرا رسیده بود و در حالی که محمود احمدی نژاد در آن برهه  در اهواز حضور و جهت اعلام رسمی شهرستان شدن آن بخش قصد عزیمت به این منطقه را داشت که برخی از مردم بندرامام خمینی با تجمع بی مورد و بستن جاده ترانزیتی و بین المللی آزادراه خلیج فارس مانع از اجرای این موضوع شدند.

در بخش دیگری از این یادداشت عبارت بندر کهن برای بندری که شاید دیرینه و پیشینه آن به کمتر از ۹۰ سال برسد اطلاق شده، این در حالی است که در مطالعات باستان شناسی اخیر قدمت کهن بندر ماهشهر بیش از ۶۰۰۰ سال تخمین زده شده است و با وجود این قدمت، سرقت نام بندرکهن و گذاردن آن پیش از نام بندری با قدمتی کمتر از ۹۰ سال ظلم و ستم مسلم و اجحاف محرز به این دیار دیرین است.

در این یادداشت سراسر کذب و سرشار از زیاده خواهی، دلیل مشکلات و معضلات و عدم توسعه یافتگی بندرامام خمینی را وجود صنایع پتروشیمی، اداره کل بنادر و دریانوردی و … عنوان شده، اما به این موضوع اشاره نشده که از قِبل وجود همین صنایع و اداره کل، منابع مالی هنگفتی سالانه به این بخش تزریق شده و بی کفایتی مسئولان شهری این بندر است که با وجود این اعتبارات منطقه ای علاوه بر اعتبارات استانی و ملی تغییر ملموسی در این بخش حاصل نشده است.

این در حالی است که وجود اداره کل بنادر و دریانوردی نه تنها برای مناطقی که آن خبرگزاری آنها را شهرهای مجاور اطلاق کرده سودی نداشته بلکه باعث از بین رفتن و خرابی زیر ساخت های شهرستان بندرماهشهر و افزایش آمار مرگ و میرها و اتافاقات ناشی از تردد وسائط نقلیه سنگین شده است.

نگارنده در این یادداشت عنوان کرده که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هیچ تغییری در بندر امام خمینی صورت نگرفته، اما سن نگارنده بسیار کمتر از آن است که به یاد بیاورد که همین انقلاب با شکوه باعث شد این بندر از حلبی آباد به بخش کنونی تغییر پیدا کند تا جایی که برخی مردم آن سودای شهرستان شدن با غصب منابع و امکانات بندرماهشهر را در سر دارند.

صد البته مردم شریف بندرماهشهر هیچ مخالفتی با شهرستان شدن بندر امام خمینی نداشته و بر مشکلات و معضلات موجود در این بخش صحه می گذارند اما این موضوع نباید باعث زیاده خواهی ها و تحریف تاریخی و جغرافیایی منطقه شود و خبرگزاری ایلنا به خود اجازه دهد غرض ها و مسائل شخصی را بر واقعیت های موجود رجحان دهد.

لازم به ذکر است شیطنت ها ی این خبرگزاری و آن خبرنگار مسبوق به سابق بوده و تحریف جغرافیایی در اخبار قبلی آن خبرگزاری از جمله در پوشش خبری مسابقات تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام که در سالن اندیشه شهرک بعثت بندرماهشهر برگزار می شود بارها و بارها مشاهده شده و  این ورزشگاه نیز همچون صنایع پتروشیمی بنام بندرامام خمینی مصادره شده است.

در پایان به این خبرگزاری توصیه می شود  بجای تحریف واقعیت ها و تلاش برای غصب امکانات و ظرفیت های شهرستان،  این پرسش را از مسئولان بندرامام خمینی مطرح کنند که حدود ۴۰۰ میلیارد  تومان که در سال های اخیر تحت عنوان ارزش افزوده و عوارض آلایندگی ها به این بخش تزریق شده در چه اموری هزینه شده است که نه تنها توسعه این شهر اتفاق نیافتاده، بلکه شهرداری این شهر مبلغی بالغ بر ۱۴۰ میلیارد نیز بدهکار است!؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • یک شهروند هیچ چیزی نمیگم فقط از خونا میخوام اجازه ندن به اسم دفاع از یک شهر به شهر دیگه توهین بشه. لطفا" اول متن خبرنگار خودتون رو بخونید بعد روی سایت خورنا بزارید .