نماینده مردم ماهشهر:

بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر به بخش خصوصی واگذار نمی شود

نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی گفت: موافقت اولیه وزیر نفت برای جلوگیری از واگذاری بیمارستان صنایع پتروشیمی به بخش خصوصی به منظور احقاق حقوق مردم منطقه اخذ شد.

علی گلمرادی روز شنبه با اعلام مخالفت خود برای واگذاری بیمارستان صنایع پتروشیمی به بخش خصوصی اظهار داشت: با توجه بهره مندی کارکنان شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و کارکنان مرتبط با وزارت نفت از خدمات این بیمارستان از این رو به منظور جلوگیری از ضایع شدن حقوق ذینفعان، ضرورت دارد بیمارستان صنایع پتروشیمی زیر نظر شبکه بهداشت و درمان صنعت نفت مدیریت شود و از شرکت های فعال در منطقه تامین هزینه شود.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، واگذاری بیمارستان صنایع پتروشیمی به بخش خصوصی تنها تحمیل هزینه بر دوش کارکنان وزارت نفت همچنین ساکنان بندرماهشهر، بندرامام و شهر چمران که بعضا از درآمد بالایی برخوردار نیستند، می باشد و این اقدام هیچ گونه خدمات مازادی را به مردم ارائه نمی دهد.

نماینده مردم بندرماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندرامام خمینی (ره) در مجلس شورای اسلامی به لزوم تعهد صنعت پتروشیمی به مسئولیت های اجتماعی خود تاکید کرد و گفت: شرکت های پتروشیمی با توجه به ایجاد آلایندگی و حوادث در منطقه، تعهد آنها به مسئولیت های اجتماعی به ویژه حوزه درمان یک ضرورت است، حال با اقدام به واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی نه تنها به مسئولیت های خود در فراهم آوردن امکانات درمانی برای مردم عمل نکرده بلکه با روی گرداندن از مردم امکانات موجود را نیز از آنها دریغ می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه از کسب موافقت اولیه وزیر نفت برای جلوگیری از واگذاری بیمارستان صنایع پتروشیمی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: طی مکاتبات و مذاکرات انجام شده با وزیر نفت، وی موافقت اولیه خود را برای جلوگیری از واگذاری این بیمارستان به بخش خصوصی را اعلام کرد که جای قدردانی دارد.

گلمرادی در پایان عنوان کرد: بدون شک توسعه مناطق نفت خیزی همچون بندرماهشهر و امیدیه تنها با همراهی و همگرایی مدیران شهری و صنعتی محقق می شود انتظار می رود تعامل موثری بین این دو برقرار شود در غیر این صورت مردم بیشترین آسیب را در این بین متحمل می شوند.

گفتنی است پس از خصوصی سازی شرکت‌های پتروشیمی در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، پیشنهاد واگذاری بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر به بخش خصوصی کلید خورد، موضوعی که از همان ابتدا اعتراض بسیاری از کارکنان و کادر درمانی بیمارستان، مسئولان شهری و شهروندان را به دنبال داشت.

در خرداد ماه ۹۵ نیز تعداد زیادی از شهروندان ماهشهر در اعتراض به این تصمیم مقابل بخش درمانی بیمارستان صنایع پتروشیمی ماهشهر تجمع کردند./ایرنا