پتروشیمی فن آوران در شش ماه اول سال جاری بیش از سال گذشته سود خالص ساخت

خورنا|باقر گل فر:فن آوران در کل سال گذشته ۵۲۴میلیارد تومان سود خالص ساخته بود که اینک در ۶ماهه سال ۹۷به سودی بیش از کل سال قبل دست یافته است

شرکت پتروشیمی فن آوران در شش ماه نخست امسال با تحقق ۹۸۱میلیارد تومان فروش رشدی معادل ۹۵درصد مدت مشابه سال قبل را به ثبت رساند.

 گزارش منتشره از عملکرد شش ماهه پتروشیمی فن آوران این شرکت در نیمه نخست امسال ۶۴۳میلیارد تومان سود خالص کسب کرد که ۱۶۹درصد بیش از مدت مشابه سال قبل بوده است.

از نکات جالب این گزارش آن است که فن آوران در کل سال گذشته ۵۲۴میلیارد تومان سود خالص ساخته بود که اینک در ۶ماهه سال ۹۷به سودی بیش از کل سال قبل دست یافته است.

میزان سود هر سهم فن آوران در شش ماه به رقم ۶هزار و ۷۸۳ریال رسیده است، این در حالی است که شرکت در سه ماهه نخست امسال  ۱۸۹۸ ریال به ازای هر سهم سود محقق کرده بود.

شایان ذکر است افزایش نرخ فروش متانول و اسید استیک موجب افزایش درآمدهای فن آوران شده است. فن آوران برای نیمه نخست امسال قیمت خوراک را براساس ارز ۳هزار و ۸۰۰تومان و برای نیمه دوم سال با نرخ ۷هزار و ۵۰۰تومان پیش بینی کرده است، نرخ ۷هزار و ۵۰۰تومان همچنین نرخ تبدیل ارزهای صادراتی شرکت برای نیمه دوم سال خواهد بود.

فن آوران برای سال جاری تولید ۱٫۱۵میلیون تن و فروش ۱٫۰۴میلیون تن متانول را پیش بینی کرده است که در شش ماهه ۷۶هزار تن در داخل و ۳۳۳هزارتن به صورت صادراتی متانول به فروش رسانده است، در همین مدت ۴۰هزار تن اسید استیک توسط فن آوران در بازار داخل و ۵هزار تن در خارج از کشور به فروش رسیده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *