شخصیت شناسی یک فرماندار

تِرماندار ما شجاعه

خورنا | سرویس سیاسی: یکی از ضعفهای وزارت کشور جدای از دخالت‌های بی قاعده نمایندگان در انتصاب فرمانداران و بخشداران که باعث شده از هر وزارتخانه ای افرادی بتوانند در راس یک شهرستان یا بخش قرار بگیرند و همین انتصاب افراد ضعیف و بدون کارایی آسیب‌های فراوانی به روند اجرایی شهرستانها گذاشته به شکلی که صدای اعتراض همه را بلند کرده از جمله این فرمانداران می توان به فرماندار یکی از شهرستانهای شمال خوزستان اشاره کرد شخصی که بالاترین رزومه اش شهرداری یکساله شهر تازه تاسیسی بود که در آنجا نیز منشا بحران بود.
این شخص علیرغم داشتن مدرک عالیه دانشگاه از ابتدایی ترین آداب معاشرت و دیپلماسی به دور بوده که در یادداشت قبلی نیز اشاره کردیم که چگونه رئیس اداره ای رو با لفظ تِر خطاب کرد. وی در تمامی جلسات اداری با لحنی بسیار تند صحبت می‌کند و دائم بین صحبت مسئولین شیرجه می رود به طوریکه کمتر مسئولی تا اکنون توانسته صحبتش را کامل کند از جمله ویژگی‌های دیگر وی عدم تسلط به آمار و ارقام است. مثلا در جلسه ای میزان بیسوادی در کشور عربستان را ۹۶ درصد اعلام کرد و یا میزان تولید شکر یک کارخانه را ۲٫۵ میلیون تن اعلام کرد. در حالیکه تولید شکر کل استان به یک میلیون تن نمی‌رسد.
وی علاقه خاصی به تضعیف مدیران شهرستانی دارد و دائم در مصاحبه های خود از تهدید و کلمات تحقیری مانند کسی حق ندارد بدون مرخصی از شهر خارج شود یا مدیران برخی ادارات‌ خواب هستند استفاده می‌کند. جدیدا نیز پیشرفت کرده و در مصاحبه ای اعلام کرده هیچ مسئولی حق خروج از شهر را ندارد. با این رویه ترماندار در آینده نزدیک این احتمالات را دور از ذهن نمی‌دانم.

۱٫ مسئولینی که دیر به جلسه می آیند احضار ولی می‌شوند.
۲٫ هر مسئولی خواست تغذیه اش را بخورد یا دست به آب برود دستش را بالا ببرد و اجازه بگیرد.
۳٫ هر مسئولی تِر زد باید دو دست و یک پای خود رو بالا نگهدارد.
۴٫مسیولین روپوش یک رنگ بپوشند.

البته بنده حس میکنم علیرغم گفته های خودم که رزومه قوی نداشته ولی دوران دبستان چندین سال مبصر کلاس بوده و تسلط کاملی به این مقوله دارد چرا که اصول مبصری رو کاملا مسلط است.

به امید روزهای خوب شهرم.

سید جلال نژادفاضل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *