هیات مدیر انجمن مستندسازان متذکر شد؛

از مستند «بَرد» و شانس حضور در اسکار غفلت نکنید

هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران خواستار توجه بیشتر مسئولان و رسانه ها به شانس حضور مستند «بَرد» از ایران در اسکار شد.

هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران در یادداشتی با تحسین فیلم مستند «بَرد» ساخته حمید جعفری که بخت حضور در اسکار ۲۰۱۹ را دارد از مسئولان و رسانه ها خواستند که این دستاورد را نادیده نگیرند.

متن یادداشت بدین شرح است: «یک سال است که فیلم تحسین برانگیز حمید جعغری بانام «برد» در ادامه موفقیت های چشمگیرش به واسطه کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره نیواورلئان آمریکا از بخت شرکت در مراسم آکادمی اسکار برخوردار شده است؛  بختی که طی سال های اخیر به رغم موفقیت های فراوان فیلم های مستند ایرانی نصیب فیلم های انگشت شماری شده است.

چنانچه می دانید آکادمی اسکار شامل هزاران داور است و فیلم های شرکت کننده در آن برای دیده شدن توسط داوران و به دست آوردن بخت موفقیت در آکادمی نیاز به حمایت های مادی و معنوی گسترده دارند ولی متاسفانه یک سال گذشته در هیاهوی مشکلات فراوان این روزهای کشور، به سیاق سایر مسایل سینمای نجیب و بی هیاهوی مستند ایران، این اتفاق فرخنده نیز مورد غفلت مسئولان فرهنگی و سینمایی و رسانه های کشور واقع شده است.

با این حال پیش از آنکه فرصت کوتاه باقی مانده تا مراسم سال جاری به اتمام برسد و دریچه پیش رو برای دیده شدن نماینده سینمای مستند کشورمان بسته شده و این بخت ارزشمند از سینمای مستند ایران دریغ گردد، انجمن مستندسازان سینمای ایران از تمامی مسئولان و دست اندرکاران سینمای کشور درخواست می کند با حمایت همه جانبه از این فیلم، نماینده سینمای ایران را در این رقابت مهم و بزرگ سینمای جهان تنها نگذارند.

به امید موفقیت و کامیابی فیلم «برد» و تمامی نمایندگان شایسته سینمای مستند ایران

هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران»

منبع

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *