پروژه آب رسانی عشایر اندیمشک به بهره برداری می‌رسد

هرمز نیکو روان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: امسال با هدف تأمین نیازهای عشایر شهرستان اندیمشک، پیگیری و تمهیدات گسترده‌ای با همکاری مسئولان محلی و استانی به اجرا رسیده و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال خدمات این حوزه در شهرستان توسعه و میزان قابل توجهی از طرح‌های عمرانی حوزه عشایر اندیمشک افتتاح شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اندیمشک افزود: با اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۵ هزار متر مکعب آب با توجه به خشکسالی و نیاز عشایر شهرستان و با استفاده از تانکر آب رسانی بین ۴۲۰ خانوار عشایر بخش الوار مرکزی و بخش الوار گرمسیری اندیمشک توزیع شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های راه سازی حوزه عشایر در شهرستان، عنوان کرد: زیرسازی و آسفالت مسیرهای ارتباطی و روستاهای پایتخت تله کر با مساحت ۸ هزار متر مربع گرتشمال با مساحت ۳۳۰۰ متر مربع و پایتخت گلزار با مساحت ۸۰۰ متر مربع از جمله این طرح‌ها بوده که عملیات راه سازی این مسیرهای ارتباطی روستایی حوزه عشایر در شهرستان به بهره برداری رسیده است.

نیکو روان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته زیرسازی جاده و مسیرهای ارتباطی روستاهای دلیران با مساحت ۳ هزار متر و آبید با مساحت ۱۲ هزار متر مربع به اتمام رسید تا گامی بلند در مسیر توسعه شهرستان و تأمین نیازهای عشایر اندیمشک برداشته شود.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اندیمشک با اشاره به اجرای عملیات زیر سازی و آسفالت جاده کبوتران در بخش الوار گرمسیری، بیان کرد: این طرح نیز با مساحتی بالغ بر ۶ هزار متر مربع در شهرستان به اجرا رسید و با بهره برداری از آن، خدمات حوزه عشایر در اندیمشک تقویت شد.

وی اجرای ۲ هزار مترمربع آسفالت در مسیرهای ارتباطی جاده پرکبود بخش الوار گرمسیری اندیمشک را یکی دیگر از طرح‌های راه سازی حوزه عشایر این شهرستان دانست و افزود: هم چنین در این مدت و با اجرای ۳۸۶۰ متر عملیات راه سازی و آسفالت جاده مگسان کوثر، تعداد ۲۰ خانوار از این طرح و خدمات آن، برخوردارشدند.

نیکو روان پیشرفت پروژه آب رسانی عشایر و تأمین نیازهای عشایر شهرستان اندیمشک را ۹۰ درصد دانست و بیان کرد: طرح‌های حوزه عشایر شهرستان اندیمشک با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان و از طریق اعتبارات تملک و نفت و منابع مالی استانی و ملی طراحی و به اجرا رسیدند.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اندیمشک با بیان این ظرفیت‌های عشایر و نقش آنان در توسعه اقتصادی کشور و هشت سال دفاع مقدس، ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و نیازهای عشایر باید توسعه خدمت رسانی و رفع محرومیت‌های این قشر مهم اجتماعی به عنوان بازوان اقتصادی ایران اسلامی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که عشایر شهرستان اندیمشک بیش از ۲۰ نوع کالا را تولید می‌کنند،خاطر نشان کرد: انواع فرش پشمی و ابریشمی گلیم، جاجیم، سیاه چادر محصولات غذایی، فرهنگی، صنایع دستی، محصولات لبنی تولیدات دامی و طیور و انواع ناناز جمله محصولات تولید شده عشایر شهرستان اندیمشک هستند.

نیکو روان با اشاره به این که عشایر اندیمشک در حوزه‌های تولیدات مختلف غذایی و فرهنگی، نقش و فعالیت گسترده‌ای دارند، عنوان کرد: انواع ماست، دوغ، کره، روغن، گوسفند و گوساله شیری و گوشتی، مرغ بومی گوشتی و تخمگذار، بلدرچین گوشتی و تخم گذار، بوقلمون گوشتی و تخم گذار از جمله دیگر تولیدات عشایر شهرستان است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان اندیمشک با بیان این که تولیدات عشایر شهرستان اندیمشک به شهرها و استان‌های مختلف کشور صادر می‌شود، ادامه داد: در صورت توجه به توسعه و تأمین نیازهای عشایر، علاوه بر افزایش تولیدات کشاورزی و دامی، امکان ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور بیش از گذشته وجود دارد.

انتهای پیام/