افتتاح اورژانس بیمارستان حاجیه نرگس معرفی بندرماهشهر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

هشت طرح بهداشتی و درمانی عصر جمعه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بندرماهشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خورنا، با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،استاندار خوزستان و جمعی از مسئولین استانی اورژانس بیمارستان حاجیه نرگس معرفی در مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا با ۴۰ میلیارد ریال هزینه ساخت و تجهیز از محل اعتبارات هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی و سه میلیارد ریال از محل اعتبارات شورای راهبردی شهرستان افتتاح شد.

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار خورنا در اینباره اظهار کرد: در بندرماهشهر یک بیمارستان قدیمی نیز وجود دارد که اورژانس آن بازسازی شده است ولی اشکالاتی در آن وجود دارد که عمده آن به علت ازدحام جمعیت و کمبود تخت است.

وی افزود: دراین شهرستان دو بیمارستان دیگر وجود دارد که تحت مدیریت وزارت بهداشت نیستند. بیمارستان وزارت نفت و بیمارستان تامین اجتماعی که به دلایلی تخت های این بیمارستانها خالی می باشد و فاقد پزشک هستند و باید مسئولین استان در خصوص وضعیت این بیمارستان ها تصمیمات لازم را اخذ کنند.

قاضی زاده هاشمی درباره بیمارستان حاجیه نرگس معرفی گفت: این بیمارستان در ابتدا یک زایشگاه بوده که پس از بازسازی به این مجموعه تبدیل شده که بیماران شهرستان بندرماهشهر با جمعیت ۳۰۰ هزار نفر را پوشش میدهد و این حجم جمعیت حداقل ۴۵۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد. می بایست در آینده با کمک وزیر نفت و تامین اجتماعی تصمیمات در خصوص ساماندهی این بیمارستان و بیمارستان های تامین اجتماعی و وزارت نفت صورت بگیرد.

محمدامین زرگر، رییس شبکه بهداشت و درمان بندرماهشهر  گفت: احداث، تجهیز و راه اندازی کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان حاجیه نرگس معرفی در مساحتی به میزان یک هزار و ۷۰۰ مترمربع با سرمایه بیش از ۳۵ میلیارد، بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت شهید رجایی با زیر بنای ۶۰۰ مترمربع با اعتبار پنج میلیارد ریال ، راه اندازی دستگاه تصویر برداری اتاق عمل بیمارستان معرفی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال از دیگر پروژه های مورد بهره برداری با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در بندرماهشهر می باشد.

همچنین با حضور قاضی زاده هاشمی بخش جدید CCU و نیز طرح بهسازی و بازسازی بخش ICU بیمارستان حاجیه نرگس معرفی با سرمایه گذاری ۱۰میلیارد ریال ،طرح بهسازی و بازسازی کامل بخش اطفال در راستای ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان حاجیه نرگس معرفی افتتاح شد.