کلنگ زنی چند پروژه ی عمرانی در سه روستای بخش مرکزی بندرماهشهر

عملیات بهسازی معابر سه روستای بدون دهیار بخش مرکزی شهرستان بندر ماهشهر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال روز دوشنبه آغاز شد.

به گزارش خورنا، صبح امروز با حضور علی گلمرادی نماینده مردم بندرماهشهر،امیدیه،هندیجان و بندرامام در مجلس شورای اسلامی، آریازنگنه معاون فرماندار و سالم عبادی بخشدار مرکزی بندرماهشهر عملیات بهسازی معابر سه روستای فاقد دهیار بخش مرکزی بندرماهشهر کلنگ زنی شد.

علی گلمرادی در گفتگو با خبرنگار خورنا در این خصوص اظهار داشت: امروز سه پروژه در بحث عمران روستایی، بهبود معابر و جدول کشی و بهداشت برای سه روستای کم جمعیت دلس، هوفل و دب امیر کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: برای سال های طولانی این روستاها از سوی مسئولین مغفول بودند و کلنگ زنی امروز آغازی برای تمام روستاهایی است که به نوعی در این سال ها به خاطر دوردست بودن و محدود بودن اعتبارات مسئولین فراموش شده اند.

گلمرادی تاکید کرد: توسعه و رونق روستاها به توسعه کشور کمک می کند. باید برای توسعه روستا ها تلاش کرده و با اقدامات عملی در راستای تامین نیاز ها و رفع مشکلات روستاییان تلاش کنیم.

سالم عبادی بخشداری مرکزی بندرماهشهر نیز در اینباره به خبرنگار خورنا گفت: در هفته های گذشته، کار در هفت روستا آغاز شده و امروز نیز با حضور نماینده ی حوزه ی انتخابیه شاهد کلنگ زنی در سه روستای دلس، دب امیر و هوفل بودیم که موجب خوشحالی مردم شد.

بخشدار مرکزی بندرماهشهر ادامه داد: سه روستای هوفل، دب امیر و دلس فاقد دهیاری هستند، از این رو فاقد اعتبارات برای اجرای پروژه های عمرانی بوده که با تدبیر اتخاذ شده برای محرومیت زدایی از این روستاها سه میلیارد ریال در مرحله اول از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری به این روستاها اختصاص یافت.

سالم عبادی افزود: با شروع عملیات احداث جوی ، جدول و زیرسازی معابر در گام بعدی تا آسفالت ریزی ۶ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل عمران روستایی این سه روستا هزینه می شود.

عبادی در پایان تاکید کرد: در ابتدای سال جاری طرح تامین روشنایی سه روستای هوفل؛ دب امیر و دلس با نصب ۲۸۰ پایه برق و همچنین ۲۸ تابلو و ۵ ایستگاه انجام شد.

لازم به ذکر است ۶۸ روستا در بخش مرکزی بندرماهشهر وجود دارد که از این تعداد تنها ۳۰ روستا دهیاری و شورا دارند. ۳۰ روستا نیز دارای شورای اسلامی بوده اما بدون دهیاری بوده و مابقی نیز فاقد شورا و دهیار هستند.