نامه 131 نفر از جوانان فعال استان خوزستان خطاب به استاندار در پاسداری از قانون منع بکارگیری بازنشستگان

تداوم این فضای غبارآلود در آینده نزدیک، موجب گسست کامل بین دولت و جوانان خواهد شد

خورنا| سرویس سیاسی: ۱۳۱ نفر از جوانان فعال سیاسی استان خوزستان نامه ای اعتراضی به استاندار خواستار جوانگرایی و لزوم اقدام جدی در مورد قانون منع بکارگیری بازنشستگان نوشتند.
متن کامل این نامه که امضا کنندگان آن را فعالین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی جوان استان خوزستان تشکیل می دهند به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر غلامرضا شریعتی

استاندار محترم استان خوزستان

با سلام

دو سال است که از انتصاب شما به عنوان استاندار استان خوزستان می­ گذرد. دولتی که چنانچه می­ دانید یکی از اصلی­ ترین شعارهایش فرصت دادن به جوانان این مرز و بوم بوده و توانسته است با شعارهای جوان­ پسندانه در دو دوره ­ی انتخابات پیروز شود. امّا چنانچه بر هیچ کس پوشیده نیست، نه تنها بخشی از این شعارها پیگیری نشد بلکه بخشی از دولت، خود مانع تحقق این وعده­ ها شدند. نمونه واضح آن، طرح تشکیل سازمان ملّی جوانان بود که به گواه برخی از نمایندگان، بخشی از دولت، هرآنچه توانست انجام داد تا این طرح رأی نیاورد. تجربه­ ای که در روزهای بحث و بررسی طرح منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس در حال تکرار بود، به طوری که برخی از دولتی­ ها به هر شکل ممکن نارضایتی خود را به بهانه کنار گذاشتن نیروهای خدوم اعلام کردند. حال که خوشبختانه این طرح در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان تصویب و به دولت ابلاغ شده است، ما جمعی از جوانان استان خوزستان وظیفه خودم ی­دانیم پیگیر اجرایی شدن این مصوبه در استان شویم و از آن جایی که فکر می کنیم شما، خود نیز طرفدار این جوان­گرایی هستید، مطالبات خود را خدمت جنابعالی به عنوان عالی­ ترین مقام دولت در استان ارائه می­ کنیم.

بنیان پیشرفت و توسعه هر کشوری، فرصت به ایده ­های نو و خلاقانه با توجه به مطالبات مردم و رفاه ملت است. مدیر کارآمد از نظر علم مدیریت باید ویژگی ­هایی از جمله؛ تحصیلات عالی در رابطه با حوزه تحت مدیریت، قدرت برنامه ­ریزی و استفاده از ابزارها و نیروی انسانی در راستای آن برنامه­ ها، دارای انگیزه و علاقه در آن حوزه، پشتکار برای پیگیری برنامه­ ها، توانایی مقاومت در برابر ناملایمات، پرانرژی و جوان بودن و بهره ­گیری از مشاوران باتجربه را دارا باشد. جوانان نخبه به مدد نیروی جوانی و دانش روز خود می­ توانند راه پیشرفت را هموار کرده و با ارتباط نزدیکی که با آحاد جامعه و شناخت نیازهای مردم دارند، چرخ توسعه کشور را به حرکت دربیاورند.

متأسفانه در ایران عزیزمان و به خصوص استان خوزستان، دهه ­هاست که برخی از این ویژگی­ها در انتخاب مدیران نادیده گرفته شده که در صدر آن عدم استفاده از جوانان شایسته است که منجر به تکرار دوباره سیاست­های غلط مدیریتی شده است. به همین دلیل با وجود آن که در برنامه ششم توسعه به سر می­ بریم هنوز نتوانسته ­ایم حتی به نیمی از اهداف این برنامه دست پیدا کنیم. این ناکامی در استان خوزستان به عنوان یکی از گلوگاه ­های مهم توسعه کشور به مراتب نگران­ کننده­ تر است.

بدیهی است که این روند جوان­ سازی مدیریت کشور و کادرسازی برای آینده با توجه به اصل شایسته­ سالاری و علم مدیریت باید از سال­ها پیش آغاز و با به کارگیری جوانان در لایه­ های پایین­تر مدیریت، پرورش مدیرانی جوان و هرچه باتجربه­ تر برای نیاز امروز، از پیش تدبیر می ­شد، اما حال که بحران پیری سیستم مدیریتی کشور بروز پیدا کرده، تنها راه موجود، ورود جوانان شایسته به مناصب مدیریتی و قرار گرفتن مدیران باتجربه دیروز در کنار این جوانان است تا از آسیب­ های احتمالی کمبود تجربه جوانان جلوگیری شود. به همین جهت پنج راهکار زیر برای سرعت بخشیدن به حرکت کشور و جبران کم­ کاری­ ها با توجه ویژه به جوانان پیشنهاد گردیده و همان­طور که در بالا ذکر شد پیگیر به ثمر نشستن این راهکارها خواهیم بود:

۱- پیگیری اجرای کامل و دقیق قانون منع به کارگیری بازنشستگان، مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی، در تمام مناصب مدیریتی استان تا پایان سه ماه و جلوگیری از انحراف و بی اثر کردن این قانون.

۲- انتصاب سی درصد (بیش از ۴۰ تن) از جوانان شایسته (زیر ۴۰ سال) در طی سه ماه آتی در حوزه­ های زیرمجموعه استانداری (معاونین استاندار، مدیران کل استانداری، فرمانداران، معاونین فرمانداران و بخشدارها).

۳-  پیگیری انتصاب سی درصد از جوانان شایسته (زیر ۴۰ سال) در طی سه ماه آتی در دستگاه ­های اجرایی استان (مدیران کل، معاونین و رؤسای ادارات شهرستان­ها) و کاهش ۱۰ سال میانگین سنی مدیران دستگاه­های اجرایی استان در طول یک سال آینده.

۴- پیگیری استخدام جوانان بومی به منظور جایگزینی با افراد بازنشسته شده­ ی دستگاه­های اجرایی.

۵- ارائه­ ی گزارش ماهیانه­ در خصوص تحقق بند ۲ و همچنین پیگیری جهت انتشار گزارش اقدامات انجام شده در رابطه با بند ۳ توسط دستگاه­ های اجرایی، با قید رزومه افراد منصوب و دلایل انتصاب آنها و انتشار در رسانه­ های عمومی به منظور شفافیت و احترام به افکار عمومی.

لازم به ذکر است منظور از مدیران جوان در این نامه، نه آقازاده­ ها و افراد نالایق متکی بر روابط، بلکه جوانان تحصیل­ کرده، شایسته و متخصص هستند که می­ توانند گوشی شنوا برای شنیدن انتقادات مردم و پیگیر مطالبات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ملت باشند.

جناب آقای شریعتی؛

این نامه ‌حرف جوانانی است که در اردیبهشت ماه ۹۶ از پیش­قراولان پیروزی دکتر روحانی در استان بودند که به امید اعتلا و سرافرازی ایران عزیزمان به میدان آمدند. متأسفانه در حال حاضر موج ناامیدی، جوانان استان را در برگرفته است و از آن شور روزهای انتخابات خبری نیست. بدیهی ا­ست تداوم این فضای غبارآلود در کنار عوامل مختلفی که به این آسیب دامن زده و ابعاد آن را گسترده ­تر و عمیق ­تر می­ کند، در آینده نزدیک، موجب گسست کامل بین دولت و جوانان خواهد شد. لذا انتظار داریم با اهتمام حضرتعالی در این خصوص، امید به جوانان و فضای عمومی کشور بازگشته و نقطه­ ی عطفی در تاریخ چهل­ ساله­ ی سیستم مدیریتی کشور رقم بخورد. انشالله.

و من الله توفیق

 

اسامی امضا کنندگان:

  1. سعید هوشنگ
  2. مجتبی عبدالهی
  3. صدیقه جلالی
  4. عبدالهادی آرامی
  5. ابراهیم صالحی
  6. پریچهر رضایی
  7. یاسین افرا
  8. نوید جراح
  9. سید مهدی موسوی
  10. بنیامین عفیفی
  11. سمانه چم ­حیدری
  12. حبیب سلامی فر
  13. احمد موسوی
  14. افسون داراب پور
  15. محمد لیموچی
  16. صادق سامانی
  17. علی پیش بین
  18. عاطفه جوادی
  19. رشید زلقی
  20. مجتبی حاجتی
  21. محمدحسین شکیبا امین
  22. بیژن بهوندی
  23. طاهره عیدی زاده
  24. شکراله کلاه ­کج
  25. محمد اردشیری
  26. مهدی آموزیان
  27. فائز علوانی
  28. مصطفی زارع
  29. یوسف شاهولی
  30. سارا امانی بابادی
  31. حمیدرضا درستکار
  32. محسن هادی پور
  33. محسن سعیدی پور
  34. شکوفه پایدار
  35. مهرداد طافی
  36. محسن نوروزی
  37. مریم آقاسی پور
  38. دنیا امیدی بیرگانی
  39. عارف نصاری
  40. سید دانیال موسوی
  41. اسماعیل رحمانی
  42. فردین آذریان
  43. شهرام هزاریان
  44. نوید طلاوری
  45. حکیم محسن پور
  46. محمد نعامی پوران
  47. محمد نجاتی
  48. بلال طاهری
  49. ابراهیم مصطفوی
  50. صادق دشت بزرگی
  51. محمود فرخیان
  52. علی کرم پور
  53. علی سراجیان
  54. قاسم طرفی
  55. حسین نوری خواه
  56. اکبر هادی پور
  57. مصطفی ایگدری
  58. امین قنواتی
  59. رضا اسفندیاری
  60. امیرعلی کامیاب
  61. حامد موحدیان
  62. رضا راد پور
  63. بهراد بساک پور
  64. یاشار محرابی
  65. مصدق زنگنه
  66. محمد قربانی
  67. ایمان سرقلی کریمی
  68. سمیرا جلیلی
  69. شیما فاضل کیا
  70. نازنین مهرابی
  71. علی چاروسایی
  72. مجتبی اسکندری
  73. فرشته تابانیان
  74. رضا هونجانی
  75. مهدی لک
  76. مهدی بهزادی
  77. ایمان حسن پور
  78. علیرضا شربتدار
  79. ایمان علیرضایی
  80. نواب خلف زاده
  81. فرشاد نعمتی
  82. صابره حقیقی
  83. محمد چنگلوایی
  84. محمد حبیبی
  85. ابراهیم قاسمی زاده
  86. جلال زندی
  87. قادر سبحانی
  88. علی پور باقر شهنی
  89. یوسف بهمنی
  90. مجتبی شیخی
  91. جواد بهرامیان
  92. علمدار کیانی عزیزی
  93. میلاد نوذری
  94. اکبر هادی پور
  95. ایمان اورکی
  96. محمد امین جمشیدی
  97. حسین هادی پور
  98. آرش حاجی صباحی
  99. بهرام عبدالهی
  100. صلاح ناصری
  101. محمد سلطانی
  102. امین نبهانی
  103. محمد طرفی حردانی
  104. عارف سواری
  105. حامد بوعذار
  106. عبدالمنعم حمیدی
  107. سعید یاسینی
  108. صالح دورقی
  109. هادی حزباوی
  110. مریم بوعذار
  111. فاطمه سواری
  112. مرضیه امیری
  113. لیلا کوتی
  114. سارا شیرالی
  115. مهرداد ارزانی
  116. مصطفی فخاری
  117. جواد علوانی
  118. ماجد آل معزز
  119. آرش صیایی
  120. حیدر تمیمیان
  121. فرشاد صفرزاده
  122. پوریا پرویزی
  123. نورالله حموله
  124. رحمان بهمنی
  125. رضا فریدونی
  126. علی محبی
  127. عبدالقادر حسنی منش
  128. حبیب گودرزی
  129. حمیدرضا قائدی
  130. مرتضی احمدی
  131. علی جمشیدی

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • موسوی احسنت به شرفتان ظاهرا حدود ۱۵% از بازنشستگان مشغول به خدمت فقط در استان خوزستان هستند که رقم بسیار بالایی است چون خوزستان نهایتا ۵% کل جمعیت کشور را دارد و نشان از سهم بالای ما از این بازنشسته هاست و جالب آنکه اکثر آنها در بخش های مربوط به آب و خاک و کشاورزی و نفت شاغلند
  • امیر اولا به چه استنادی این افراد فعال سیاسی شناخته شده اند بعضا افرادی با سابقه کیفری غیر سیاسی در این لیست حضور دارند دوما وقتی قانونی به تصویب برسد تمام دستگاههای اجرایی ملزم به اجرا هستند و استانداری حق دخالت ندارد که هیچ بلکه خود نیز شامل میشود پس این افراد فقط بدنبال اهداف شخصی و عوامفریبی هستند.