پایان عملیات اجرایی فاز اول بیمارستان ۲۰۶ تختخوابی شهدای شوش

خورنا- سید راضی نوری با اشاره به لزوم افزایش سرانه تخت‌بیمارستانی در شهرستان شوش اظهار کرد: تنها بیمارستان موجود در حوزه شهرستان شوش جوابگوی نیاز مردم، تصادفات جاده ترانزیتی و جمعیت سیال این محور نیست.

وی از ادامه روند احداث بیمارستان شهدای شوش خبر داد و گفت: فاز اول پروژه احداث بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهدای شوش که قابل ارتقاء به ۲۰۶ تخت‌خوابه نیز است، به پایان رسیده و به زودی و با تمهیدات لازم، عملیات اجرایی فاز دوم این بیمارستان شامل تاسیسات و دیوارکشی آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه توضیح داد: پروژه ساختمان بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی شهدای گمنام شوش در زمینی به مساحت ۳۷ هزار و ۴۶۵ مترمربع و ۱۳ هزارمتر مربع زیربنای ساختمانی در دوبلوک در این شهرستان پیش بین شده است.

نماینده مردم شوش افزود: این ساختمان شامل بخش‌های خدمات مراقبتی، خدمات درمانی، خدمات تشخیصی، خدمات اداری، خدمات کارکنان و خدمات پشتیبانی است و علاوه بر ساختمان اصلی بیمارستان، ساختمان‌های جنبی شامل ساختمان‌های نگهبانی، پست پاساژ، منبع آب، پارکینگ آمبولانس و عمومی، پست ترانسفورماتور و دیزل ژنراتور، تصفیه‌خانه فاضلاب و ساختمان ضد عفونی کردن زباله نیز با مساحتی بالغ بر ۱۴۶۱ مترمربع در طرح پیش‌بینی شده است.

نوری با بیان اینکه این پروژه تا سال ۹۱ غیرفعال بود، و برای فعال کردن آن از طریق وزارت بهداشت و درمان و وزارت راه و شهرسازی پیگیری مستمری صورت گرفت، یادآور شد: پس از پیگیری و نشست‌های مکرر با مقامات ارشد کشور، اعتباراتی برای تکمیل این پروژه از ردیف مالیات بر ارزش افزوده در برنامه بودجه قرار گرفت.

نوری افزود: با فعال شدن این پروژه و مشخص شدن ردیف اعتباری آن، نقشه کلی بیمارستان در سال ۹۴ بازبینی شد و از همان ردیف اعتباری، مبالغی برای پیمانکار پروژه اختصاص یافت و عملا این پروژه وارد فاز اجرایی شد.

وی با اشاره به پایان اسکلت بندی پروزه در فاز اول، افزود: عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه شامل تاسیسات و دیوارکشی طی یک تفاهمنامه از وزارت راه و شهرسازی به وزارت بهداشت و درمان واگذار شد.

نوری با بیان اینکه مشکلات و موانعی همچون کمبود اعتبارات، شرایط جوی و تورم باعث کاهش سرعت عملیات اجرایی این پروژه شده بود، گفت: با توجه به محرومیت‌های شهرستان شوش، موقعیت استراتژیک جاده ترانزیت و اهمیت این پروژه در حوزه درمان، انتظار داریم وزارت بهداشت و درمان در جهت ارتقای کمی و کیفی خدمات درمانی اقدامات موثرتر و مضاعفی برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه داشته باشند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: براساس وعده وزیر بهداشت و درمان با پایان فاز دوم این پروژه، بیمارستان مدرن و با استانداردهای جهانی بهداشت تجهیز آماده خدمات‌رسانی به مردم شوش و مسافران جاده ترانزیتی اندیمشک به اهواز خواهد بود.

انتهای پیام/