مدیر بورس منطقه‌ای خوزستان:

افزون بر سه میلیون نفر در خوزستان مشمول سهام عدالت هستند

مدیر بورس منطقه ای خوزستان عنوان کرد: تعداد مشمولان سهام عدالت در خوزستان سه میلیون و ۱۲۴ هزار نفر است که این افراد پس از آزاد شدن سهام می‌توانند ضمن مراجعه به بازار نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در محل سالن جلسات اداره کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان برگزار شد نیلوفر بحریه یا بیان اینکه بورس دارای جایگاه ویژه‌ای برای تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی است اظهار کرد: بازار سرمایه در استان به ارائه گزارش، آمار و اطلاعات حوزه بورس نیاز دارد.

مدیر بورس منطقه ای خوزستان عنوان کرد: سال گذشته ارزش معاملات بورس منطقه‌ای خوزستان پنج هزار و ۳۹۹ میلیارد تومان بوده که این رقم در مقایسه به سال ما قبل خود ۳۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی ضمن اشاره به رشد قابل ملاحظه ارزش معاملات بورس منطقه‌ای خوزستان در سالجاری گفت: طی پنج ماه نخست سال ۹۷ ارزش معاملات بورس منطقه‌ای خوزستان دو هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان بوده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۰۶ درصدی را داشته است.

بحریه حجم معاملات بازار بورس منطقه‌ای خوزستان را در پنج ماه نخست سالجاری را، دارای یک رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دانست و تصریح کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون حجم معاملات (تعداد سهم ها) در بازار بورس منطقه‌ای خوزستان در حدود ۴۹۷ میلیون سهم بوده است.

مدیر بورس منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: تعداد کدهای معاملاتی جدید که در پنج ماه نخست سالجاری صادر شده است سه هزار و ۳۹۸ مورد بوده که این مقدار نسبت به دوره مشابه در سال گذشته یک رشد ۱۰۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: البته تعداد کدهای سهامداری سال گذشته نیز شش هزار و ۹۴۱ مورد بوده که این تعداد هم نسبت به سال ۹۵ دارای رشد ۶۹ درصدی است.

بحریه ضمن اشاره به رتبه پنجمی بورس منطقه‌ای خوزستان از لحاظ تعداد کدهای معاملاتی جدید گفت:
با پذیرفته شدن ۱۶ شرکت استانی در بورس منطقه‌ای خوزستان، از این لحاظ استان دارای جایگاه ششمی در بین ۲۲ تالار بورس کشور است.

مدیر بورس منطقه ای خوزستان عنوان کرد: تعداد مشمولان سهام عدالت در خوزستان سه میلیون و ۱۲۴ هزار نفر است که این افراد پس از آزاد شدن سهام می‌توانند ضمن مراجعه به بازار نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند.

وی در پایان در مورد سیستم سجام گفت: سامانه جامع مشتریان یا “سجام” یکی از جامع‌ترین سیستم‌های سرمایه گذاری در کشور است که هر فردی قبل از مراجعه به بورس باید در این سامانه ثبت‌نام کند.