محقق و پژوهشگر باستان‌شناس:

آغاز سکونت در بندر ماهشهر به اواخر هزاره چهارم قبل از میلاد می‌رسد/ بندر ماهشهر پیشینه ۵ هزار ساله دارد

یک محقق و پژوهشگر باستان‌شناس کشور گفت: پیشینه حضور انسان در شهرستان بندر ماهشهر به اواخر هزاره چهارم و اوایل هزاره سوم پیش از میلاد باز می‌گردد.

به گزارش خورنا، مسعود صادقی‌راد ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر چمران با مسئولان و پژوهشگران حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری‌‌ شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: بر مبنای مدارک و مطالعات باستان‌شناسی صورت گرفته طی سال گذشته مشخص شد پیشینه حضور انسان در شهرستان بندر ماهشهر به اواخر هزاره چهارم و اوایل هزاره سوم پیش از میلاد یعنی حدود ۵ هزار سال قبل باز می‌گردد.

وی افزود: حفاظت و نگهداری از آثار باستانی به عنوان سند هویت و شناسنامه فرهنگی مردمان این دیار وظیفه‌ای همگانی و نیازمند تلاش و همکاری مسئولان و مدیران شهرستان بندر ماهشهر است.

سارا عبادی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بندر ماهشهر نیز در این جلسه به اقدامات صورت گرفته در مورد آثار باستانی منطقه و برنامه‌های این اداره در ارتباط با آثار باستانی پرداخت.

همکاری همه جانبه با اداره میراث فرهنگی در راستای حفاظت و نگهداری از آثار باستانی، تلاش برای سرعت بخشیدن و عملی شدن برنامه‌های مرتبط با آثار باستانی به ویژه آثار موجود در محدوده شهر چمران، ایجاد زیرساخت‌ها و اماکن لازم همچون موزه و برنامه‌ریزی در راستای توسعه صنعت گردشگری از جمله مباحث مطرح شده از سوی مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر چمران در این نشست بود.

در این نشست تخصصی که در در راستای آگاهی، صیانت و حفاظت از آثار باستانی در شهرداری شهر چمران برگزار شد، پس از معرفی آثار باستانی و روند تحولات تاریخی منطقه، به جایگاه و اهمیت تاریخی، فرهنگی این آثار در سطح شهرستان و منطقه پرداخته شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *