سرمایه های معنوی شهرستان بندرماهشهر/ لزوم تشکیل مجمع انجمن ها و گروه های مردم نهاد

این روزها گروه ها و انجمن های مردم نهاد مختلفی در شهر، در حال تکاپو هستند.

شاید به جرات بشود گفت که امروز عرصه های مختلف شهرستان، در قالب گروه های متنوع، دور هم جمع شده اند که قلب تپنده تمام آنها، جوانان بی ادعای شهر اند. گروه های مختلفی که هر چند با کم و کاستی هایی مواجه اند اما موسسین و اعضای آنها نه تنها پولی به جیب نمی زنند بلکه هزینه هم می کنند!

جالب است بدانید اکثر این جوانان به جای پرداختن به امور سطحی و مضر، تمامی انرژی و همت خود را برای رسیدن به اهدافی زیبا با سودی همگانی صرف می کنند.

در این میان شاید انجمن هایی مثل کانون فیلم و عکس، انجمن شمیم رویا « انجمن نابینایان» ، انجمن خیریه قلب های سبز ، انجمن اوتیسم و… برخی اسامی آشنا برای جامعه کوچک شهرستانی ما باشند که می توان روی آنها حساب کرد. تمامی این گروه ها، دارای نفراتی پویا و متعهدی هستند که با تلاش و فداکاری، برای رسیدن به آرمان های خود، تلاش می کنند و به نوبه خود از سرمایه های با ارزش و نایاب هر جامعه ای محسوب می شوند.

اما در این بین، جای خالی یک مجمع هماهنگی به شدت احساس می شود. مجمعی که بتواند با هماهنگی بین این گروه ها، ضمن انتقال تجربیات و توان تخصصی هر گروه، باعث اعتلای هر چه بیشتر گروه ها باشد. هرچند گروه های مختلف، هم اکنون هم روابط خوبی با هم دارند اما بنظر می رسد در شرایطی که ارگان ها و نهاد های دولتی، از بار مسئولیتی خود شانه خالی می کنند؛ می توان با گرد هم آمدن و تشکیل این مجمع استقلال و تاثیر بیشتری را برای شهرستان به ارمغان آورد.

امید است که بتوان با تشکیل این مجمع، شاهد تاثیر ارزنده ای بر ارتقاء هر چه بیشتر سطح فرهنگ و اندیشه مردم شریف شهرستان باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *