نامه انجمن اسلامی معلمان و مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و سازمان معلمان خوزستان به وزیر آموزش و پرورش

آقای وزیر، به ناکاردیده، مفرمای کار

خورنا| سرویس سیاسی: انجمن اسلامی معلمان ، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و سازمان معلمان شاخه خوزستان با انتشار نامه ای به وزیر  آموزش و پرورش مخالفت خود را با انتصاب یک فرد غیرفرهنگی بر مدیریت کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نشان دادند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

 

باسمه تعالی
« لاتقبلن فی استعمال عمالک و امرائک شفاعه الا شفاعه الکفاله والامانه »
جناب آقای دکتر بطحایی
وزیر محترم آموزش و پرورش

با اهداء سلام و تحیت
شایسته سالاری و استفاده از مدیران توانمند، یکی از اصول اساسی و عوامل موفقیت سازمان ها در حرکت به سوی پویایی،توسعه و تحول اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع به شمار می رود. بنابر این انتخاب افراد اصلح، توانا و به کارگماری نیروهای شایسته و زبده، گام بلندی در مسیر پیشرفت و ترقی است.
در فرمایش ناب و گهربار مولاعلی (ع) ؛ جوهره ی عدالت و مهم ترین رکن اداره ی جامعه،توجه و دقت به توانمندی و شایستگی افراد در مناصب می باشد .
طبق خبرهای رسیده از چرخه ی انتصابات اداری، اخیراً شخصی به نام آقای وحید کیانی از سوی مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، به عنوان مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان خوزستان منصوب شده اند. باید متذکر شویم، برایند این گونه انتصابهای فارغ از اصل ضابطه مندی و رعایت شایسته گزینی و بر مدار رابطه مندی های غیرعقلائی و مبتنی بر سیاست و باندبازی که امروزه سندرم اپیدمیک اجتماع آنومیک این دیار بی سامان شده است . لازم به ذکر است که ایشان نه تنها عقبه ی فعالیت آموزشی و پرورشی ندارد،بلکه حتی از نیروهای رسمی سازمان آموزش و پرورش هم نیست . شخصی که در کارنامه ی حرفه ای خود، همنشینی و همراهی کامل با دولت های نهم و دهم و یار غار و رفیق شفیق جناب آقای اسفندیار مشایی در سفرهای ایشان به استان خوزستان بوده و برای مردم آگاه و روشن بین استان به عنوان نماد نافرخنده ای از دولت نامبرده، مشهور و معروف است،چگونه به این مقام و موقعیت کلیدی و فرهنگ ساز می رسد ؟
بسی مایه ی حیرت است که با توجه به پتانسیل بالای خوزستان در سرمایه های انسانی مجهز به سلاح و سازه های ارزش مندی،نوآوری وخلاقیت، فردی به پشتوانه ی؛رابطه مداری و تنگ نظری های جناحی بی اساس، اصلح معرفی و به عنوان مدیر ،برگزیده شده است ؟
این اقدام و انتخاب شائبه دار از طرف بالانشین های ناآگاه از وضع و موقعیت استان، مصداق بارز توهین به درک و شعور ۶۴ هزار فرهنگی فرهیخته و صاحب ایده ی استان می باشد.
شایعه ی این انتصاب نابخردانه ، تا کنون بار جان فرسایی برای دلسوزان و حامیان متعهد و مسوول دولت وقت داشته و قدر مسلم برای وزیر محترم و فرهیخته هم هزینه ی سنگینی به دنبال خواهد داشت و بلاشک بر تعامل مثبت و سازنده ی سازمان آموزش و پرورش با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اثرات نامثبت و نامیمونی خواهد گذاشت.
آیا معیار این انتصاب و نه انتخاب،غیر از رفاقت با مدیرعامل کانون پرورش فکری کشوری که سوگ مندانه،جزو رویه های معمول بسیاری از انتصاب های اجتماع بیمارگونه ی فعلی است، قابل دفاع می باشد ؟
آیا به کارگیری مؤلفه های انتسابی و ضابطه گریز در انتصاب افرادی فاقد کارآمدی تخصصی در نهاد کلیدی تعلیم و تربیت، پشتوانه ی توجیه پذیر عقلانی دارد ؟
به قول شیخ اجل؛
به خردان مفرمای کار درشت که سندان نشاید، شکستن به مشت
نخواهی که ضایع شود روزگار به نا کاردیده، مفرمای کار
لذا از جنابعالی به عنوان مسؤول متعهد و امین نهاد آموزش و پرورش استدعا می شود که تا فرصت ضروری هست واعتماد قاطبه ی فرهنگیان، بیش از این خدشه دار نشده، مانع از این اقدام خلاف قانون شوید و دستور فرمایید از نیروهای کاردان، باتجربه و سوابق مرتبط موجود در آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به مدیریت این نهاد مهم گمارده شوند و برای این اقدام اثرگذار، خود را از مشورت و همفکری با تشکل های مدنی و شخصیت های آگاه به مسایل و مقتضیات بومی و ملی محروم ننمایید .
به امید فردایی روشن برای ایران آباد

انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان
مجمع فرهنگیان استان خوزستان
۲۳/۵/۱۳۹۷

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • کانونی خوب کیانی هم با رزومه عالی از کانون رفت. روتون سیاه حضرات بیانیه نویس و عقده ورز...
  • کانونی الان کیانی رفته و اداره کل بدون مدیرکل هست چرا الان یقه پاره نمی کنید . بفرمایید صندلی خالی شد مدیریت کنید اگر توان دارید مشخص هست که دلسوز فرهنگ نبودید و فقط به اشخاص کارآمد حسادت می کردید. این همه توهین و این حجم عقده ورزی جای تعجب دارد