پرونده این هفته خورنا

پرونده | بررسی بیمه آتیه سازان حافظ از نگاه مخاطبین خورنا

خورنا| سرویس فرهنگی: بیمه آتیه سازان حافظ به عنوان بیمه تکمیلی درمان فرهنگیان سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرد و البته مورد نارضایتی برخی از فرهنگیان است. عدم پرداخت نزدیک به ۶ ماه مطالبات فرهنگیان، باعث شد تا خورنا در پرونده ای به این مشکل بپردازد. ابتدا خورنا با پیام زیر از فرهنگیان درخواست کرده که با ارسال پیامهایی مشکلات خود را برای ما بفرستند. 

? اجحاف به معلمان تمامی ندارد / #پرونده_هفته ویژه خورنا

?گزارشات رسیده به پایگاه خبری خورنا نشان می دهد بیمه آتیه سازان حافظ چند ماهی است از پرداخت هزینه درمان استنکاف کرده و از زیر بار تعدات مالی خود در این زمینه شانه خالی می کند.

?این اجحاف ظالمانه در حالی رخ می دهد که فرهنگیان، سهم بیمه خود را در زمان مناسب پرداخت می‌کنند ولی بیمه آتیه سازان حافظ اقدام به پرداخت هزینه درمان نمی کند.

?البته در این زمینه نمی توان از ضعف نظارت و عدم پیگیری آموزش و پرورش چشم پوشی کرد که یکی از مسببین این وضعیت بغرنج برای بسیاری از فرهنگیان شده است.

?پایگاه خبری خورنا در راستای صیانت از جایگاه رفیع معلم اقدام به بازکردن #پرونده_هفته ویژه ای در این مورد کرده است.

?از فرهنگیان محترمی که در این زمینه از بیمه آتیه سازان حافظ متضرر شده اند، در خواست می شود مطالب خود را جهت انعکاس به آی دی تلگرامی @khoorna_saha و با هشتگ #پرونده_هفته و یا #بیمه_آتیه_سازان بفرستند.

 

در زیر پیامهای فرهنگیان که برای ما فرستاده اند قرار داده شده است. 

 

?سلام و احترام
بنده هم از فرهنگیان شاغل در ناحیه ۲ اموزش و پرورش اهواز هستم.
بیمه اتیه سازان به مدت ۷ ماه ( از مهر۹۶ تا فروردین ۹۷) بدون اینکه بنده قرارداد دوم منعقد کنم ماهیانه ۴۳ هزارتومان بعنوان بیمه تکمیلی همسر از حقوق من کم کرده بعد از اعتراض این کاهش رو در اردیبهشت متوقف کرد‌ اما از ۳۰۱ هزارتومانی که باید پس میداد فقط ۱۶۵ هزارتومان را پس داد.
میخواستم بدانم چرا بیمه حاضر نیست در پرداخت حق دیگران، مثل دریافت حقش عمل کنه؟

?سلام. یک فرهنگی ساکن مسجدسلیمان هستم.فاکتور های پزشک رو تحویل بیمه داده و در تاریخ ۲۰/۱۰/۹۶ مقرر شد مبلغ ۱/۹۰۰/۰۰۰ تومان بحسابم واریز شود. الان وارد ماه هفتم شده ک هیچ خبری نیست.با این مشکلات زندگی این واقعا حق یک فرهنگی نیست…امیدوارم صدای ما از طریق کانال شما ب گوش مسئولین برسد

 

?سلام و خسته نباشید؛ بنده اوایل اسفند ماه سال گذشته مدارک پزشکی به رابط بیمه آتیه سازان تحویل دادم که بعد از ۴ ماه و تایید شدن در سایت شرکت بیمه هنوز مبلغ هزینه پرداخت نشده متاسفانه وقتی با مسئول تعاون اداره موضوع را در میان میذاریم پاسخی که میدهد اینست که از مراکز طرف قرارداد استفاده کنید تا معطل بازگشت هزینه نباشید و این بماند که گاهی مدارک تحویل داده شده گم میشود و هیچ یک از دو طرف پاسخگو نیستند و بی نظمی را گردن دیگری می اندازد.

 

?سلام
درخصوص عدم تعهد بیمه آتیه ساز در پرداخت هزینه های تکمیلی درمان فرهنگیان عرض کنم که ؛
بنده و دو تن از فرزندانم مبتلا به بیماری صعب العلاج ویلسون هستیم و ماهیانه دارو و آزمایشات پزشکی داریم.
حق عضویت بیمه ماهیانه از حقوق بنده کسر شده و به حساب بیمه واریز میگردد . مدارک لازم را طبق دستور (و ایرادگیری ها و تغییرات مدام و مستمر بیمه آتیه ساز ) تحویل نماینده ایشان میدهم ولی اینقدر در پرداخت خسارت تاخیر مرجوع مدارک دارند که نمیدانم کدام هزینه ها پرداخت شده و کدام در دست اقدام است !!!
واقعا نمیدانم باید به کجا مراجعه کنم . به سایت خود بیمه هم اطلاع دادم ولی تاثیری نداشته.
واقعا تا زمانی که بیمه تکمیلی ما از طریق بیمه ایران بود هزینه ها بدون مشکل واریز میشد نمیدانم دلیل منطقی عقد قرارداد با آتیه سازان چیه که همه ناراضی هستند اما باز هم وزارت با این شرکت قرار داد میبنده !

?باسلام متشکرم که پیگیر اوضاع و احوال فرهنگیان هستید .
باید خدمتتان عرض کنم یک مشکل بیمه عدم واریز به موقع هزینه های بیمه ای است اما مشکل بزرگتر عدم واریز هزینه ها به نرخ مصوب است،در بیمه ی تکمیلی هیچ کدام ازتعرفه های مصوب اجرا نمی شود و حتی گاهی پایین تر از ۵۰ درصد هزینه ها به حساب عودت داده می شود.در این زمینه هم هیچ کس پاسخگو نیست،نه نمایندگی بیمه و نه واحد تعاون اداره،
لطفا پیگیری بفرماید سهم پرداختی ما کجا میره و چرا در قبال کسر به موقع حق السهم بیمه ی ما کسی پاسخگو نیست .

?الان بمدت چهار ماه یا بیشتر میشه که ما فاکتور به بیمه آتیه سازان ارائه دادیم ولی تاکنون هیچگونه مبلغی پرداخت نشد. هربار که مراجعه میکنیم و سوال میکنیم بیمه آتیه سازان میگن باید بیمه تامین اجتماعی پرداخت بکنه. تو رو خدا چطور صدا و مشکلاتمون رو چه کسی به گوش این مسولین میرسونه. ای مسولین فشار بیش از این بس دیگه از این بیشتر فشار باعث خیلی مشکلات بیشتر میشه.
بداد مردم برسید.
یکی مثل منی که با پدر علیل و قطع عضوی و جسم ضایع و بیمار رو دستم هست به کی شکایت ببرم تو رو خدا یه فکر بکنید.

 

?باسلام
پس از سه سال دوری از عضویت در بیمه ی به اصطلاح طلایی فرهنگیان که در بین همکارانمان به بیمه ی حلبی معروف شده بود با اصرارهای زیاد همسرم مجددا عضو این بیمه ی کذایی شدم.
به ازای سه نفر۸۱۰۰۰تومان جیرینگی از حقوقم کسر و به حساب این بیمه واریز شده.
تعدادی فاکتور در دو مرحله به تاریخ ۱۸فروردین و ۲۳اردیبهشت۹۷ ارائه داده ام اما دریغ از پرداخت آنها.
علیرغم قراری که گذاشتند (قرار بود حداکثر پس از یک ماه )پرداخت شود که متاسفانه هنوز پرداخت نکرده اند
با تشکر
یک فرهنگی پشیمان از آبادان

?با سلام من به سایت اتیه سازان حافظ مراجعه کردم دفعه قبل لیست پرداختی ها رو زودتر تو سایت میزدن و ما متوجه میشدیم که دریافت خسارت در چه مرحله‌ای است اما این بار پیام خطا میداد.منم اوایل فروردین مدارک دادم ولی دریافتی از بیمه نداشتم.

 

?باسلام متشکرم که پیگیر اوضاع و احوال فرهنگیان هستید .
باید خدمتتان عرض کنم قبلا اوضاع بهتر بود و پرداختی بیمه دو هفته ای بیشتر طول نمیکشید حالا که از اسفند ۹۶ فاکتور بیمه تحویل داده شده هنوز خبرى از پرداخت نیست. در ضمن هر ماه ۸۱ هزار تومان از حقوقمان بابت بیمه کسر میشه.

لطفا پیگیری بفرماید سهم پرداختی ما کجا میره چرا تعاون جواب گو نیست.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس باسلام بنده در اسفند ماه ۹۶ فاکتور هزینه پزشکی را به رابط آتیه سازان داده ام هزینه ها را پرداخت نکرده اند هر موقع جویا می شویم مشکل را به گردن آموزش وپروش می اندازند می گویند که آموزش وپرورش کسورات بیمه را به بیمه واریز نکرده آیا واقعا آموزش وپرورش کوتاهی میکند یا بیمه وکسی نیست به این وضعیت رسیدگی نماید .چرا دیواری کوتاه تر از دیوار معلم در این مملکت وجود ندارد با تشکر یک فرهنگی از مشکین شهر
  • منتظر معلم ها همه چیزشان لنگ می زند، بیمه آنها نیز همین است، همه چیز ما مثل هم است، کم،تاخیری، کم ارزش،محدود، وخلاصه همیشه منتظر، گاهی منتظر عیدی، گاهی منتظر حقوق، گاهی منتظر وام، خودرو لیزینگی و حالا هم باز پرداخت هزینه های بیمه، خداییش این وزیر و خدم و حشم به چه کاری مشغول هستند، همه چیز که تاخیری است.
  • ناشناس با سلام فکر نمی کنم این مشکل فقط مربوط به فرهنگیان محترم باشد . این شرکت متاسفانه همواره تعهدات خود را به صورت صحیح انجام نمی دهد پرونده مربوط به اینجانب پس از گذشت دو ماه معلوم نیست به چه دلیلی همچنان در وضعیت درحال پذیرش می باشد. یک بازنشسته از تهران