به مناسبت روز خبرنگار،از خبرنگاران و فعالین رسانه شهرستان مسجدسلیمان تجلیل شد

میثاق حاجتی| خورنا: صبح روز یکشنبه ۹۷/۵/۱۴ به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار و با حضور امام جمعه مسجدسلیمان،فرماندار،فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان مسجدسلیمان از خبرنگاران و فعالین رسانه شهرستان مسجدسلیمان تجلیل شد.

امام جمعه مسجدسلیمان در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:خوشحالیم که رسانه ها در کشور،استان خوزستان و شهرستان بالندگی دارند زیرا فضا نسبت به گذشته بسیار باز شده است و بخوبی رسانه ها انتقاد می کنند و مسئولان را به چالش می کشند که این در چارچوب احترام بسیار خوب و کمک کننده است.

وی ادامه داد:بنده بارها در خطبه های نماز جمعه گفته ام به روحانی رای ندادم اما تا آخر طرفدار رئیس جمهور کشورمان  هستم هستیم زیرا دولت با یک شعار خوب به میدان آمد و ضمن ثبات بخشیدن به بازار در جهت پیاده کردن نظام سلامت هم بسیار خوب عمل کرد.

حجت الاسلام امینی اضافه کرد:در این هفته انتظار داشتیم رئیس جمهوری نطقی با مردم می داشت زیرا در مجلس،قوه قضائیه و دولت مشکل وجود دارد اما قرار است همه باهم با وحدت تلاش کنیم و کشور را به سمت جلو حرکت دهیم و قطعا در آینده ایران جز چند کشور ابر قدرت در زمینه علم،فرهنگ،نظامی و اقتصادی خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ شهرستان مسجدسلیمان در بخشی دیگر از سخنان خود تشریح کرد:علیرغم وجود مشکلات زیاد در شهرستان خوشبختانه در چند سال گذشته یک وفاق و همدلی در شهر به وجود آمده است و این را باید تقویت کنیم تا ساز را به سمت آبادانی هدایت کنیم‌.

در ادامه این مراسم فرماندار مسجدسلیمان طی سخنانی اظهار کرد:خوشحالیم که این چند سالی که مسجدسلیمان حضور داریم اعتقاد ما این است که مجموعه رسانه ای شهرستان مسجدسلیمان با فاصله از شهرهای دیگر استان خوزستان با فاصله جلو هستند و همیشه هم از انتقادات سازنده این عزیزان استقبال کردیم.

وی تاکید کرد:در شرایط فعلی کشور ما نیاز به وحدت و همدلی دارد و زیرا مردم بیشتر از هر چیزی از بی عدالتی رنج میبرند زیرا مشاهده می کنند که هیچ مسئولی حاضر به حرکت برای رفع مشکلاتشان نیست.

گورویی ادامه داد:اعتراضات اخیر مردم را به فال نیک میگیریم و قطعا باید تمامی مسئولان از این ظرفیت استفاده کنند و مشکلات مردم را حل کنند.
فرمانده سپاه ناحیه مسجدسلیمان هم طی سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت:واقعا جای خوشحالی است که رسانه های شهرستان مسجدسلیمان دارای یک انسجام مثال زدنی هستند و تشکر میکنم از خبرنگاران شهرستان که همیشه صدای مردم برای مسئولین بودند و بالعکس زحمات مسئولین را به اطلاع مردم می رسانند.

در ادامه این مراسم جمعی از پیشکسوتان و فعالین خبری مشکلات و دغدغه های خود را بیان کردند که به صورت مشروح به شرح ذیل است:

عزت الله قاسمی خبرنگار صداوسیما مرکز خوزستان:
از زحمات مدیران ادارات شهرستان مسجدسلیمان تشکر میکنم اما انتظار داریم بیشتر  از گذشته تعامل خود را با رسانه ها تقویت کنند زیرا خبرنگاران نیاز به حمایت دارند و قطعا خبرنگاران گوش شنوا برای مردم و زبان رسای یک جامعه هستند‌.

هوشنگ فرجی خبرنگار روزنامه ایران:
انتظار داریم خبرنگاران حمایت شوند و تجهیزات حرفه ای در اختیار خبرنگاران گذاشته شود تا بتوانند بهتر از گذشته در اطلاع رسانی و امیدبخشی به جامعه موثر باشند،در ضمن هیچ اداره ای نباید بین خبرنگاران تفاوت قائل شود زیرا همه در یک فضای سالم مشغول فعالیت هستند.

بهروز صالحی خبرنگار روزنامه چشم انداز:

دکه های سطح شهر که قانونی به نام مطبوعات هستند در حال حاضر در حال فروش هرچیزی بجز روزنامه هستند و انتظار داریم هرچه زودتر ساماندهی شوند.

محمدرضا کرم زاده مدیرمسئول هفته نامه صدای باران:

در بحث آگهی ها بسیا ی از ادارات شهرستان مسجدسلیمان در حال اجحاف در حق خبرنگاران هستند و تنها “چشم”گفتن مسئولان کافی نیست بلکه باید عمل کنند.

وی ادامه داد:انتظار داریم قوه قضائیه بصورت جدی خبرنگاران را حمایت کند تا براحتی برچسب تشویش و….به پیشانی و قلم خبرنگاران زده نشود،باید نفت مسجدسلیمان در تیم رسانه ای خود از خبرنگاران شهرستان استفاده کند.

سحر طاهری مدیر مسئول سایت راستانیوز:
جلسات شورای فرهنگ عمومی مسجد سلیمان باید رسانه ای شود تا مردم در جریان جزئیات قرار بگیرند و انتظار داریم بحث تیراندازی در مراسمات بخوبی کنترل شود زیرا گاها مشاهده شده است حتی مراسماتی که مسئولان حضور دارند تیراندازی می شود‌

وی ادامه داد:بارها مسئولان در جلسات می گویند و ماشین های اداری و پلاک قرمز خارج از تایم اداری نباید استفاده شود که ما هر روز می بینیم این ماشین ها خارج از تایم اداری برای کارهای شخصی استفاده می شود.

کیوان علاسوند مدیرمسئول پایگاه خبری ایرانیان:
ادارات شهرستان مسجدسلیمان باید برای جذب نیرو از خبرنگاران و رسانه های شهرستان بکارگیری کنند و در بحث تعاونی مسکن فرهنگیان کی قرار است اقدامی صورت گیرد زیرا سالهاست فقط گفته می شود اما مشخص نیست مسئول و متولی آن کیست!

محمد حسین مهمدی خبرنگار روزنامه ایام خوزستان:

انتظار داریم فرماندار مسجدسلیمان در بحث انتخابات جدی باشد و نگوید چند ماه در حال تلاش برای تغییر یک مدیر هستیم،فرماندار مسجدسلیمان پس از ۶ سال حضور در شهر به عنوان بالاترین مقام اجرایی دولت باید به این ترکیب رسیده باشد.

مهمدی اضافه کرد:به جای تعریف پروژه های متعدد یا گاها کلنگ زنی های جدید باید پروژه های بر زمین مانده انجام شود و بعد بخواهیم پروژه های جدید شروع کنیم.

وی در پایان گفت:اینکه جلسه با هدف تعریف و تمجید گرفته شود کافی نیست بلکه باید به مشکلات خبرنگاران توجه شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *