نارضایتی ماهشهری‌ها از افزایش روزانه قیمت میوه و تره‌بار و پاسخ رئیس اداره صنعت و تجارت شهرستان

قیمت میوه و تره‌بار در بازار شهرستان بندرماهشهر روز به روز به‌صورت تصاعدی گران شده و با توجه به اینکه هر سال فقط یک بار حقوق و مزایای کارمندان افزایش می‌یابد عملا قدرت خرید مردم به پایین‌ترین نقطه رسیده و به سختی می‌توانند مایحتاج خود را تامین کنند.

یک شهروند ماهشهری در خصوص گرانی میوه و تره‌بار در این شهرستان اظهار داشت: قیمت میوه و تره‌بار در بازار شهرستان بندرماهشهر روز به روز بصورت تصاعدی گران شده و با توجه به اینکه هر سال فقط یکبار حقوق و مزایای کارمندان افزایش می‌یابد عملا قدرت خرید مردم به صفر رسیده و نمی‌توانند مایحتاج خود را تامین کنند.

وی افزود: خانواده‌هایی در بندرماهشهر و به ویژه در شهرک‌های اطراف آن وجود دارد که بیش از یک سال است طعم میوه را نچشیده‌اند البته این گرانی بر قشر مرفه و پردرآمد جامعه تاثیر نگذاشته و آن‌ها به راحتی از میوه و تره‌بار استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی شهرستان بندرماهشهر در خطبه‌های نماز جمعه نیز با انتقاد از نرخ بالای عرضه میوه و تره بار در شهرستان گفته است که «مردم شهرستان بندر ماهشهر نسبت به نظارت بر بازار عرضه میوه و تره‌بار گله‌مند هستند، قیمت‌ها بدون نظارت سر به فلک کشیده و انتظار می‌رود مسئولان مربوطه هر چه سریع‌تر با این معضل مقابله کنند.

عبدالکریم آلبوغبیش،رییس اداره صنعت،معدن وتجارت بندرماهشهر نیز در این باره اظهار داشت: میوه‌های تابستانی به دلیل ماندگاری کم و با توجه به کم‌آبی و اوضاع اقتصادی به خودی خود گران بوده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت افزود: صبح هر روز اداره کل صنعت معدن و تجارت استان خوزستان نرخ‌نامه‌ای مبنی بر قیمت میوه و تره‌بار مطابق با میدان تره‌بار اهواز برای ادارات مستقر در شهرستان ارسال کرده تا بازار خود را طبق این نرخ‌نامه تنظیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: قیمت میوه و تره‌بار در بندرماهشهر با نرخ‌نامه اداره کل صنعت معدن و تجارت استان خوزستان هم‌خوانی داشته و گران‌فروشی در این امر صورت نمی‌گیرد؛ خرده‌فروشان و مغازه‌داران سطح شهر می‌توانند تا ۴۰ درصد بر فاکتور خرید خود سود بکشند.

آلبوغبیش در پایان گفت: اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بندرماهشهر بر خرده‌فروشان، عمده‌فروشان و میدان تره‌بار این شهرستان نظارت داشته و شدیدا با گران‌فروشی و احتکار در همه زمینه‌ها برخورد می‌کند.

رییس اداره صنعت معدن و تجارت در حالی از تطابق قیمت فروش میوه و با نرخ‌نامه صحبت می‌کند که محمدی یکی از شهروندان بندرماهشهری نظری دیگر دارد و در این زمینه گفته است که «بهانه‌ فروشنده‌ها برای گران کردن میوه و تره‌بار آن‌هم به صورت دلبخواه، افزایش قیمت دلار و نوسانات آن بوده که تقریبا ربطی به این مسئله ندارد؛ اصناف که وظیفه قیمت‌گذاری و نظارت بر بازار را بر عهده دارند عمدا یا سهوا در وظیفه خود سهل‌انگاری و کوتاهی کرده که این امر تنها به قشر فقیر و مستضعف جامعه ضربه وارد می‌کند.»

وی با تاکید بر پیدا کردن راهکاری موثر برای کنترل بهتر بازار میوه و تره‌بار گفت: پیشنهاد می‌شود اصناف و اداره صنعت‌، معدن و تجارت نظارت خود را از باغ و زمین‌های کشاورزی تا خرده‌فروشان میوه و تره‌بار افزایش داده و با گران‌فروشی و احتکار برخورد کنند؛ البته سود هر واسطه باید بر مبنای سود اسلامی و در چهارچوب صنف آن باشد./تسنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *