فرماندار اندیمشک خبر داد

۳۳۰ میلیون یورو به احداث نیروگاه دوم دز اختصاص یافت

خورنا- فرماندار اندیمشک از تصویب پروژه دوم نیروگاه سد دز در شورای اقتصاد خبر داد و گفت:این طرح بزرگ با ۳۳۰ میلیون یورو سرمایه گذاری گامی ارزنده در حوزه اقتصاد و اشتغال منطقه است.

پیمان جهانگیری روز سه شنبه با قدردانی از تلاش و پیگیری جدی فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و نیز استاندار خوزستان در راستای تحقق این طرح مهم ملی افزود:این طرح در دومین نشست شورای اقتصاد با حضور معاون اول رییس جمهوری تصویب شد.

وی بیان کرد:این طرح بزرگ اقتصادی علاوه بر اینکه در بخش اقتصاد و تولید برق بسیار مفید و ارزشمند است ، گامی بزرگ در ایجاد فرصت های شغلی به شمار می رود.

فرماندار اندیمشک با بیان اینکه نشست های متعددی به منظور تحقق و پیگیری این طرح انجام شده گفت:پروژه دوم نیروگاه سد دز بیش از ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند.

در نشست شورای اقتصاد به ریاست اسحاق جهانگیری با احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با راندمان بالا کلاس(F) در اصفهان، تهران، بوئین زهرا، اندیمشک، تبریز، بندرعباس و رامین اهواز موافقت شد.

همچنین طرح احیای سد دز به منظور افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعب حجم آب ذخیره شده و ایجاد ظرفیت برای تولید برق بیشتر با سرمایه گذاری ۳۳۰ میلیون یورو از دیگر مصوبات این نشست بود.

سد و نیروگاه دز با ظرفیت تولید ۵۲۰ مگاوات انرژی ، نقش موثر و مطلوبی در پایداری شبکه برق کشور دارد و پیش ازاین در سال های ۸۷ ، ۸۸ ، ۹۰ و ۱۳۹۳ نیز موفق به احراز رتبه برتر ارزیابی عملکرد نیروگاه های بزرگ برقابی کشور شده است.

سد بتنی دز برق آبی است که ۱۲۵ هزار هکتار از زمین های پایین دست را آبیاری می کند و نقش مهمی در کنترل سیلاب های بالادست دارد.

دریاچه این سد ۶۵ کیلومتر طول و ۲۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت داشته و گنجایش نهایی آن ۳،۳ میلیارد متر مکعب است.

انتهای پیام/