آغاز مرمت خانه تاریخی قصاب نژاد شوشتر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شوشتر از آغاز مرمت خانه تاریخی حاج عبدالله قصاب نژاد خبر داد.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، علی‎محمد چهارمحالی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت این اثر با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات مشارکتی توسط استاد معماریان در حال انجام است.

او این بنا را متعلق به دوره قاجار دانست و افزود: این اثر که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است، در محله دُل دُل شهرستان شوشتر و در مجاورت خانه تاریخی گازر قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر با بیان اینکه خانه قصاب نژاد از فضاهای متعددی تشکیل شده و از نظر مساحت جز خانه های بزرگ تاریخی شهرستان شوشتر به شمار می آید، اضافه کرد: شبستان ها، شوادون و همچنین تزئینات بکار رفته در این خانه بسیار زیبا و چشمگیر است و این اثر را به یکی از خانه های پر تزئین شهرستان تبدیل کرده است. خوون، حجاری، گچبری و گره چینی چوب نمونه هایی از تزئینات بکار رفته در این خانه ارزشمند محسوب می‌شود.

او بابیان اینکه خانه تاریخی قصاب نژاد شوشتر در چند بخش، نیازمند عملیات مرمت است، افزود: مهم ترین بخش، سر در ورودی خانه است که در حال حاضر، کار را در این نقطه متمرکز کرده ایم. دیوار بیرونی خانه و تزئینات خوون بکار رفته در بنا موارد دیگری است که در ادامه روند مرمت، در دستور کار قرار خواهند گرفت.