مدیر صندوق کار‌آفرینی امید خوزستان:

سهمیه خوزستان در صندوق‌های خرد زنان روستایی افزایش می‌یابد

مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان: با توجه به تخصیص اعتبارات جدید از محل صندوق توسعه ملی برای امر توسعه اشتغال روستایی به طور حتم امسال سهمیه خوزستان برای تاسیس صندوقهای خرد زنان روستایی از ۱۵۰ سهمیه اولیه‌ بیشتر می‌شود.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در دومین جلسه کارگروه زنان و خانواده استان خوزستان مهدی امرایی گفت: بحث صندوقهای خرد زنان روستایی برای نخستین بار در سال ۱۳۷۶ به منظور پر‌رنگ کردن نقش بانوان در سطوح مختلف اجتماعی سیاست‌گذاری شد.

مدیر صندوق کار‌آفرینی امید خوزستان ساز و کار صندوقهای خرد زنان روستایی را مشابه دیگر صندوقهای خانوادگی دانست و یادآوری کرد: صندوقهای خرد روستایی برخلاف صندوقهای فامیلی از حمایتهای مختصر قرض‌الحسنه‌ای نیز برخوردار می‌شوند.

وی در مورد اهداف تشکیل صندوقهای خرد زنان روستایی اظهار کرد: افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات اعتباری، توجه به گروههای کم درآمد زنان روستایی، ایجاد یک سطح درآمدی برای زنان روستایی با اجرای پروژه‌های کوچک، توانا سازی زنان در انجام کارگروهی، هدایت پس‌اندازهای غیر مولد زنان به سرمایه‌های کارآمد، برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه‌ها مبتنی بر ظرفیت و شرایط منطقه، شکست چرخه فقر و نجات خانواده‌های روستایی از این معضل و همچنین توسعه بحث اشتغال از جمله اهداف اصلی تشکیل این صندوقها به حساب می‌آیند.

امرایی با بیان اینکه تمامی مراحل تأسیس، عضو‌گیری و پرداخت در صندوقهای خرد روستایی توسط بانوان متولی انجام می‌شود اظهار کرد: سال گذشته در حدود ۱۷۸ میلیون تومان برای امر آموزش بانوان متولی این صندوقها توسط صندوق کارآفرینی امید خوزستان هزینه شده است.

مدیر صندوق کار‌آفرینی امید خوزستان تعداد اعضای هر کدام از صندوقهای خرد زنان روستایی استان را ۳۵ نفر به بالا دانست و عنوان کرد: سال ۹۶ برای هر کدام از این صندوق‌ها در حدود ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به عنوان پایه از سوی صندوق کارآفرینی امید خوزستان تزریق شد.

وی در ادامه با بیان اینکه کلیه امور نظارتی بر بازپرداخت‌ به موقع اقساط‌ وامهای داده شده توسط اعضای صندوق صورت می‌گیرد خاطر‌نشان کرد: در صندوقهای خرد زنان روستایی تنها ضمانتی که در هنگام پرداخت تسهیلات اخذ می‌شود یک فقره سفته امضا شده توسط ارکان صندوق است.

امرایی آمار تعداد صندوق‌های خرد روستایی بانوان را در کشور ۱۵۰۰ دانست و افزود: با تفاهم جدیدی که بین وزارت کشور و صندوق کارآفرینی امید بسته شده است نزدیک به ۳۰۰۰ صندوق خرد دیگر هم برای امسال هدف‌گذاری شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان اظهار کرد: با توجه به تخصیص اعتبارات جدید از محل صندوق توسعه ملی برای امر توسعه اشتغال روستایی به طور حتم امسال سهمیه خوزستان برای تاسیس صندوقهای خرد زنان روستایی از ۱۵۰ سهمیه اولیه‌ بیشتر می‌شود.

وی تعداد صندوقهای خرد روستایی که در استان با حمایت صندوق کار‌آفرینی امید خوزستان تشکیل شده است را ۷۳ صندوق عنوان کرد و تصریح داشت: شهرستانهای اندیکا و ایذه با تشکیل ۱۵ صندوق و همچنین امیدیه با ۱۳ صندوق از موفق‌ترین شهرستانهای استان در این زمینه هستند.

امرایی در پایان خبر داد: صندوق کارآفرینی امید خوزستان در نظر داد که به منظور حمایت از فروش تولیدات حاصل از کسب و کارهای زنان روستایی استان تسهیلاتی را به منظور شرکت در بازارچه‌های روستایی و عشایری پرداخت کند.