با متخلفان و دلالان بازار میوه و تره بار دزفول برخورد قاطع خواهیم کرد/ رد پای دلالان در مشکلات بیشمار کشاورزی دزفول مشهود است

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول ، در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان دزفول گفت: متاسفانه امر نظارت و کنترل بازار در دزفول بسیارضعیف است و سود چند برابری دلالان بخش کشاورزی ناشی از عملکرد ضعیف نظارتی اصناف است.

عیسی زاده با بیان اینکه کشاورزان در پروسه تولید نقش اساسی دارند و میبایست بیشترین سود نصیب آنان شود اظهار کرد: متاسفانه در عمل مشاهده می شود که این دلالان و واسطه ها هستند که بیشترین سود را با کم ترین مشقت و زحمت از آن خود میکنند و عملا کشاورزان می کارند و دلالان حوزه کشاورزی برداشت میکنند.

وی دلیل ضعف در تنظیم بازار را کارکردپایین اتحادیه های شهرستان برشمرد و افزود : تخلفات بسیاری در بازار دزفول وجود دارد اما متاسفانه نه تنها نظارت کم است بلکه جریمه متخلفان نیز، قدرت بازدارندگی لازم را ندارد.

امیر عیسی زاده با ابراز اینکه رد پای دلالان در مشکلات بیشمار کشاورزی دزفول مشهود است گفت: بازار میوه و تره بار دزفول بی نظم ترین و پرتخلف ترین صنف در این شهرستان است و وجود واسطه ها و دلالان متعدد و گردن کلفت باعث اجحاف در حق کشاورزان شده چرا که دلالان کشاورزان را مجبور می کنند محصولشان را به قیمت مورد نظر آنان عرضه کنند و در غیر اینصورت محصول روی دستشان می ماند.

وی عنوان کرد: شواهد و بررسی های متعدد ما نشان می دهد که قیمت گذاری در بازار میوه و تره بار دزفول براساس سیستم نظام مند و مطابق با عرضه و تقاضا نیست و تمام بازار توسط سودجویان و دلالان مدیریت می شود و دراین بین تمام زحمات کشاورزان نادیده گرفته می شود.

وی افزود: تعیین نرخ میوه و تره بار توسط دلالان بزرگترین مشکل بازار این محصولات است و متاسفانه اتحادیه ها و اصناف نظارت کافی بر کار این دلالان ندارند.

وی باانتقاد از عملکردضعیف اتحادیه میوه و تره بار دزفول در برخورد با دلالان و کنترل بازار ، گفت: وظیفه ما ایجادرفاه و آرامش مردم است، بنابراین لازم است همگرایی این اتحادیه با سازمان های ناظر بیشترشود تاباکوتاه کردن دست دلالان از بازار فروش میوه و تره بار شاهد رونق کسب و کارکشاورزان و آرامش در بازار فروش این محصولات باشیم.

عیسی زاده درپایان تاکید کرد: فرمانداری به همراه بازرسی صنعت و معدن و اداره تعزیرات حکومتی بازرسی های خود از بازار دزفول به خصوص در زمینه میوه و تره بار که مردم روزانه با آن سروکاردارند را افزایش خواهد داد ودر جهت احقاق حقوق کشاورزان و مصرف کننده باشدت بیشتری با متخلفان از جمله دلالان و فروشندگان خرد برخورد خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *