آئین گلباران حرم حضرت معصومه (س) توسط مردم اندیمشک برگزار می‌شود

خورنا- حجت الاسلام والمسلمین علی رضا حسین پور اظهار داشت: توجه به راه و منطق اهل بیت(ع)، یک راه و مسیر مهم فرهنگی برای حفظ اقتدار ملی و توسعه ارزش‌های اسلامی در جامعه است.

وی با بیان این که باید از تمام ظرفیت‌های اجتماعی برای تبیین سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده کرد، افزود: حضرت معصومه(س) جلوه گر عشق و منبع خوبی‌ها است و باید اقشار مختلف اجتماعی به خصوص جوانان را بیش از گذشته با ارزش‌های معنوی و اعتقادی این بانوی مطهر و کریمه اهل بیت(ع) آشنا کرد.

مسئول کاروان گل باران حرم متبرک حضرت معصومه(س) شهرستان اندیمشک، عنوان کرد: به همین جهت، گل باران حرم حضرت معصومه(س) در شب میلاد این بانوی کریمه اهل بیت(ع) و به عنوان یک رسم و آئین سنتی مردم اندیمشک، مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که این آئین معنوی، هم زمان با میلاد حضرت معصومه(س) برگزارمی‌شود، گفت: آئین گل باران حرم متبرک حضرت معصومه(س) شنبه ۲۳ تیر ماه و بعد از نماز مغرب و عشا و با حضور پر شور مردان و زنان مؤمن و انقلابی شهرستان اندیمشک، برگزار می‌شود.

حسین پور ادامه داد: آئین گل باران به صورت خودجوش و مردمی و با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان محلی و استانی خوزستان و شهروندان و مسئولان استان قم و شهروندان سرتاسر ایران اسلامی، برگزار می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود هم زمان با اجرای این آئین باشکوه معنوی، بیش از ۴۰۰ شهروند اندیمشکی از این شهرستان و با وسیله شخصی در محل حرم حضرت معصومه(س) حضور یافته و در این سنت معنوی شهروندان سنگربان مقاوم کرخه و دز در هشت سال دفاع مقدس، مشارکت کنند.

مسئول کاروان گل باران حرم متبرک حضرت معصومه(س) شهرستان اندیمشک، بیان کرد: پیش بینی می‌شود، بیش از یک هزار نفر در این آئین معنوی حضور داشته باشند و علاوه بر شهروندان مقیم شهرستان، شهروندان اندیمشکی ساکن شهرهای قم، کرج، اهواز، اصفهان، تهران، اراک و دیگر شهرهای ایران اسلامی در آئین گل باران حرم متبرک حضرت معصومه(س) حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: این آئین معنوی با همکاری هیئت مذهبی و فرهنگی بیت الزهرا(س) و موسسه خیره مریم عذرا(ع) شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود و پس از آئین گل باران حرم حضرت(س) مراسم شعرخوانی، مداحی، زیارت حرم حضرت معصومه(س)، زیارت حرم متبرک جمکران، قرائت قرآن و تلاوت ادعیه‌های مذهبی و ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی دیگر نیز برگزار می‌شود.

حسین پور گفت: پس از این آئین باشکوه معنوی نیز، مردم شهر حماسه ساز شش مهر و چهارم آذر به شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان مدافع اهل بیت(ع) استان قم، ادای احترام کرده و پس از آن مردم اندیمشک با روحانیون و شخصیت‌های فرهنگی مطرح این استان، دیدار می‌کنند.

وی با اشاره به این که تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آئین عظیم معنوی، پیش بینی و فراهم شده است، عنوان کرد: در پایان آئین گل باران حرم حضرت معصومه(س) بیش از ۱۰ هزار شاخه گل توسط شهروندان شهرستان اندیمشک تقدیم حرم متبرک بانوی کریمه اهل بیت(ع) می‌شود.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *