باز هم نیشکر و ترفندهای همیشگی با انواع شیوه های تهاجمی برای عدم پاسخگویی و فرار از هرگونه جواب کارشناسی به قلم دکتر محمدعلی حمیدی نصر مدیرکل بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس کشور

خورنا: اخیراً بعد از انتشار سخنان به حق حجت الاسلام ابراهیمی پور ، امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان آبادان که مسئولیت بسیار خطیری را در مقابل مردم مقاوم و ایثارگر شهر حساس و استراتژیک آبادان، در حساس ترین نقطه مرزی کشور بر عهده دارد ، شاهد انتشار فیلمی حرفه ای و تحریک کننده در شبکه مجازی هستیم.


متاسفانه فیلمی از سوی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در فضای مجازی منتشر گردید که نشان بارز بی توجهی مدیران این شرکت به جمیع شرایط بحرانی و امنیتی استان خوزستان و عدم تمایل و همکاری این شرکت در اصلاح اشتباهات فاحش گذشته خود دارد، آن هم در استانی که به علت اشتباهات محض تکنوکرات ها و شرکتهای مهندسین مشاور خارجی و همکاران داخلی آنها در طول ۴۰ سال گذشته ، در معرض انواع بحرانها و تهدیدهای زیست محیطی قرار گرفته است.

شرکت توسعه نیشکر ، به جای اینکه مسائل و بحرانهای این شرکت را با ارائه مستندات علمی، اقتصادی و فنی خود در محیط کارشناسی مورد حل و فصل قرار دهد، متاسفانه با یک اقدام کاملاً تحریک کننده و به عمد ، کارگران عرب خود را به میدان کارشناسی گسیل می دارد تا با القاء خطر بیکاری و اخراج، آنها را در مقابل کلیه مسئولین و مقامات استانی از جمله امام جمعه محترم آبادان قرار دهند.

آیا شرکت توسعه نیشکر قادر است از این اقدام غیر کارشناسی و رفتار غیر مسئولانه خود در ساخت این ویدئو دفاع کند؟!

درحالیکه شرکت توسعه نیشکر در زمان تصاحب اراضی زراعی که تماماً متعلق به اعراب بومی منطقه شمال و جنوب اهواز بود ، به تمام مناقشات و اعتراضات کشاورزان عرب بی اعتنایی محض نمود و با اهرم زور ، اراضی آنها را به تصرف خود در آورد، چگونه به خود اجازه می دهد که این بار از اعراب بومی که زیر ستم پروژه نابخردانه نیشکر، امنیت زیست بوم خود را از دست داده اند و انواع بیماریهای تنفسی و سرطان را در اثر انواع آلودگیهای محیطی تحمل می کنند، به عنوان سپری در مقابل اشتباهات فاحش خود استفاده کند.

نکته کلیدی اینجاست که چرا هیچ یک از مدیران عامل، اعضای هیات مدیره و معاونین آنها در این ویدئو در مقابل دوربین ظاهر نشدند؟!
آیا به طور تصادفی هیچ یک از مدیران ارشد و معاونین آنها در مقابل این دوربین نبودند؟!

افراد پشت صحنه توسعه نیشکر که در طول ۳۰ سال گذشته، حتی یکبار و برای لحظه ای در مقابل دوربین یا رسانه ها در مقابل منتقدین این پروژه جرات ظاهر شدن، نداشتند، با پشتوانه کدامین لابی گری موفق شدند عظیم ترین پروژه اقتصادی تاریخ ایران را به زور بر مردم خوزستان تحمیل کنند؟!

مطالب زیر اظهارات خلاف واقع و غیر مسئولانه مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می باشد که در ۴/خرداد/۹۷ بیان شده است:

کشت نیشکر، رقیب هیچ کشت گیاهی در خوزستان نیست!
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، با بیان اینکه کشت نیشکر مورد حمایت نظام صنفی کشاورزی استان خوزستان است، گفت :

کشت نیشکر در استان خوزستان از مردادماه شروع می‌شود و مقارن با کشت هیچ گیاه دیگری در خوزستان نیست!
آیا تنها کشت تابستانی در خوزستان، نیشکر است؟!

زمان آب بری زراعت نیشکر از رودخانه‌ها نیز با هیچ زراعت دیگری هم‌زمانی ندارد!

آیا اینگونه اظهارات غیر کارشناسی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر را حمل بر بی اطلاعی محض ایشان از کشاورزی و حتی کشت نیشکر بدانیم؟! یا دلیل دیگری پشت این اظهارات غیر قابل دفاع وجود دارد؟!

ضمناً چرا مدیران توسعه نیشکر با توجه به تذکراتی که از زمستان گذشته توسط منتقدین ، بارها درخصوص وضعیت اجتناب ناپذیر بحران آب در تابستان امسال برای این شرکت پیش بینی کرده بودند، بی اعتنایی کردند؟

چرا این شرکت از بحث اجتناب ناپذیر تغییر کاربری اراضی این شرکت می گریزد و صرفاً به ادامه کشت نیشکر با آن همه آسیبها و مصائب ، به عنوان تنها راه حیات اقتصادی خود، اصرار می ورزد، درحالیکه اقلیم خوزستان زیر یوغ توسعه نابجای کشت نیشکر مچاله و پژمرده شده است.

صرفنظر از مجموعه وسیعی از مقالات و گزارشات منتقدین چندین دانشگاه مادر در ایران ، اظهارات و بهتر است گفته شود اعترافات آقای مهندس احمد آل یاسین؛ مهمترین پایه گذار صنعت نیشکر در خوزستان، که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ خواهان تعطیلی کشت نیشکر و تغییر کاربری اراضی این شرکت شده بود، بدون تردید فصل الخطاب تمامی بحثها و گفتگوها است.

میثاق حاجتی مسئول روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی جمعیت پیشکسوتان دفاع مقدس کشور(رزمندگان ، جانبازان ، آزادگان ، جهادگران سنگرساز بی سنگر ، بسیجیان جان برکف ، خانواده معزز شاهد)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس احسنت به همت جنابعالی بعد از نیشکر شاهد تعطیلی سایر صنایع خواهیم بود.