آغاز به کار هشتمین نشست روسای روابط عمومی های هلدینگ خلیج فارس

خورنا|باقر گل فر:مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به ضرورت ارتقا جایگاه روابط عمومی در مجموعه هلدینگ خلیج فارس گفت: در حوزه روابط عمومی ها، قابلیت های فراوانی وجود دارد که هنوز به بلوغ نرسیده است و باید تلاش کنیم این استعدادهای بالقوه را بالفعل کنیم.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ خلیج فارس، جواد گلی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این شرکت، در نخستین روز از هشتمین نشست روسای روابط عمومی های مجموعه شرکت های هلدینگ خلیج فارس با بیان این مطلب ادامه داد: در ماه های گذشته فعالیت های متنوعی در روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس آغاز شده که اثرات آن به مرور زمان دیده خواهد شد.

جواد گلی اولین فعالیت در این حوزه را افزایش هماهنگی و ارتباط مداوم با مدیران عامل و ارتقای جایگاه روابط عمومی دانست و گفت: در بسیاری از شرکت ها و سازمان ها، روابط عمومی هنوز یک ساختار اطلاع رسانی ساده است و کارهای ابتدایی اطلاع رسانی را انجام می دهد که این نگاه غلط به معنای تنزل جایگاه روابط عمومی است.

وی تاکید کرد: ما برای مدیریت روابط عمومی با این تعریف در این جایگاه حضور نداریم بلکه باید تلاش کنیم تا مدیران عامل شرکت ها، روابط عمومی را باور کنند که این مهم با کارهای نو، خلاقانه و تاثیرگذار محقق می شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه توانایی مدیران روابط عمومی می تواند این جایگاه را ارتقا دهد، ادامه داد: این کاریزما باید در روابط عمومی ها وجود داشته باشد و در رابطه با مدیران عامل برای ارتقا جایگاه روابط عمومی تلاش شود. مجموعه اتفاقات نیز این پیام را دارد که روابط عمومی در این مجموعه به جایگاه واقعی خود نزدیک می شود.

وی افزود: هلدینگ خلیج فارس اکنون یک شرکت مادر تخصصی است و در تمامی زمینه ها و از جمله ساماندهی منابع انسانی تصمیم گیرنده است و الگوها و ساختارهای لازم را تدوین می کند.

گلی با بیان اینکه در حوزه روابط عمومی دچار برخی کارهای کم خاصیت شده ایم، گفت: باید تلاش کنیم تا فعالیت های جدید به عنوان ماموریت های تازه تعریف شود و تبدیل به یک روابط عمومی هوشمند شویم.

گلی با اشاره به اینکه ۵ ماموریت جدید برای روابط عمومی در نظر گرفته ایم، افزود: مهمترین اصل برای موفقیت روابط عمومی این است که خود را با مخاطب امروز هماهنگ نماییم.

وی به لزوم ارتباط موثر با رسانه ها اشاره کرد و گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا ارتباط بیشتری با رسانه ها داشته باشیم. از سوی دیگر لازم است تا رسانه های محلی در مناطق عسلویه و ماهشهر جدی گرفته شوند و ارتباط با آنها دایمی شود. همچنین از کارهای انحصاری با برخی رسانه ها اجتناب کنیم و عادلانه همه رسانه ها را به عنوان مخاطبان خبری خود انتخاب کنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت صنایع پتروشیمی ادامه داد: روابط عمومی ها باید بتوانند نسبت به رسانه ها دروازه بانی پیام را انجام دهند. از سوی دیگر به منظور ارتقای دانش رسانه ای مدیران و بدنه روابط عمومی همکاری با موسسه همشهری و استفاده از استادان ارتباطات و روزنامه نگاری برای برگزاری دوره های آموزشی در ماهشهر و عسلویه در دستور کار قرار دارد.

وی به حاشیه های موجود در خصوص صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: این صنعت همواره حاشیه داشته و روابط عمومی باید با اقدامات خود تاثیر این حاشیه ها را کاهش دهد و به تحقق شعار”کار بدون حاشیه” کمک نماید.

پس از آن مدیران روابط عمومی شرکت های مجموعه هلدینگ خلیج فارس نظرات خود را در جلسه پرسش و پاسخ مطرح کردند.
لازم به ذکر است، هشتمین نشست روسای روابط عمومی های مجموعه شرکت های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با هدف ارتقای دانش و مهارت روسای شرکت ها و تدوین پیش نویس تقویم اجرایی شش ماهه دوم در سال جاری و همچنین نگارش سیاست ها و خط مشی های اجرایی سال ۹۸ ، صبح دیروز در مشهد آغاز به کار کرد و تا روز شنبه ۲۳ تیره در جریان خواهد بود.