مجموعه مدیریت شهرستان هفتکل حادثه اتوبوس کردستان را جدی بگیرند/ روزانه بالای پنجاه اتوبوس از جاده خروجی یک طرفه هفتکل عبور می کنند

قادر سبحانی |خورنا_حادثه شب گذشته آتش سوزی اتوبوس کردستان به تهران که در اثر برخورد با تانکر نفت باعث جان باختن ۱۱تن از هموطنانمان شد تمام مردم ایران را ناراحت و غمگین کرد.

حال بروز چنین حادثه ای را از جنبه دیگر با شرایط جاده خروجی هفتکل در نظر بگیرید که نیاز است مجموعه مدیریت شهرستان هفتکل حادثه اتوبوس کردستان را جدی بگیرند.

جاده یک طرفه خروجی هفتکل که به واسطه اتصال به جاده اصلی هم اکنون محل تردد صدها وسایل نقلیه سنگین و سبک می باشد به طور متوسط روزانه بالای پنجاه اتوبوس از شهرهای مختلف خوزستان به مقصد شهرکرد ، اصفهان و یزد از این قطعه(جاده خروجی) استفاده می کنند.

عدم اتمام پروژه چهار خط کردن مسیر خروجی ، یک طرفه بودن مسیر، پیچ های تند و عدم دید کافی در گردنه روستای نمره دو و خلاف آمدن وسایل نقلیه بخصوص بونکرهای حمل سیمان در ساعت شب همه و همه محل مسیر را آبستن حوادث قرار داده است.

با توجه به ساعت حرکت اتوبوس های شهرهای خوزستان به استان های مذکور که اکثر در بعدظهر آغاز می شود دقیقا این اتوبوس ها در ساعاتی از هفتکل (جاده خروجی) عبور می کنند که هوا تاریک شده و اکثر ترددهای خلاف در مسیر خروجی نیز در همین ساعت است.

در نظر بگیرید اگر خدا ناکرده یکی از اتوبوس ها با وسایل نقلیه ای که در شب به صورت خلاف از جاده خروجی می آید برخورد کند چه فاجعه ای اتفاق خواهد افتاد ؟؟

با خبر شدیم که سازمان برنامه ریزی استان حدود ۲/۵ میلیارد دیگر برای ساخت و تکمیل محور خروجی هفتکل در نظر گرفته است.

این موضوع جای بسی امیدواری هست ولی در نظر باید داشت اصل موضوع تکمیل هر چه سریع تر مسیر خروجی می باشد که هر لحظه امکان بروز یک حادثه دلخراش را دارد ، جاده ای که به طول ۳کیلومتر و ۸۰۰ متر و نزدیک به ۷ سال طول کشیده است.

می طلبد مسءولین امر هر چه سریعتر در جذب بودجه و تزریق آن به پروژه تلاش کنند که ان شء الله شاهد تکمیل و افتتاح قطعه اول لاین جاده خروجی هفتکل باشیم.

کارگروه مردم نهاد توسعه هفتکل