معامله بیش از ۱۲ میلیون سهم پتروشیمی های فجر و مبین

خورنا|باقر گل فر:بیش از ۷ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش کمتر از ۳٫۵ میلیارد تومان و بیش از ۵٫۵ میلیون سهم پتروشیمی فجر به ارزش بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی در بورس همراه بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه (۱۹ تیر ماه) با کاهش ۲ واحدی به رقم ۱۱۰ هزار و ۸۴۸ واحدی  رسید.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از ۱۹۴ میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از ۷۴۸ میلیون و ۸۶۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۷ هزار و ۵۳۳ نوبت داد و ستد بود.

شاخص کل هم ‌وزن  با کاهش ۶۴ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۵۲۷ واحد را به نمایش گذاشت و شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۶۴ واحدی به رقم  ۱۲۱ هزار و ۲۰۴ واحد دست یافت وشاخص بازار اول  در حالی با کاهش ۴۷ واحدی به رقم ۸۱ هزار و ۳۲۹ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۲۳۵واحدی عدد  ۲۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش ۲ واحدی بر روی رقم یک هزار و ۲۳۷ واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صنعتی و معدنی گل  گهر با ۶۴ واحد ، تاپیکو با ۵۳ واحد و پتروشیمی مبین با ۳۳ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  هلدینگ صنایع پتروشیمی فارس با ۲۰۵ واحد، فولاد مبارکه با ۷۲واحد و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با ۲۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۰۰ میلیون سهم تاپیکو به ارزش کمتر از ۱۵٫۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین ۲۰ میلیون سهم معدنی و صنعتی گلگهر به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان با معاملات درونی گروهی مواجه شد، ۱۵ میلیون سهم پالایش نفت اصفهان نیز به ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان کد به کد شد.

در نماد نهادهای مالی بورس اوراق بهادار کمتر از ۸ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۴ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد،‌ همچنین بیش از ۷ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش کمتر از ۳٫۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت اندکی بیش از ۵٫۵ میلیون سهم پتروشیمی فجر به ارزش بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی همراه بود و ۵ میلیون سهم ارتباطات سیار ایران نیز به ارزش بیش از ۷ میلیارد تومان با معاملات درون گروهی همراه شد درنهایت امروز ۵ میلیون سهم کالسیمین به ارزش کمتر از ۳ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و اندکی بیش از ۲ میلیون سهم پرداخت الکترونیک سامان کیش به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان معاملات انتقالی را از سوی سهامدار عمده تجربه کرد.