مدیرعامل آبفای اهواز:

تزریق ۴۵۰ هزار متر مکعب آب با کیفیت به شبکه آبرسانی اهواز/ قطعی ۷۲ ساعته آب شایعه است

مدیرعامل آبفای اهواز عنوان کرد: طی یک سال گذشته موفق شده‌ایم که درحدود ۴۵۰ هزار متر مکعب آب با کیفیت « EC ۱۴۰۰» را به جای آب کارون از راههای مختلفی چون استفاده از طرح آبرسانی غدیر، گروه ‌ملی، صنایع فولاد و همچنین تصفیه‌خانه شماره یک به شبکه آبرسانی اهواز تزریق کنیم که این کار در نوع خود یک انقلاب در ساماندهی هرچه بهتر آب اهواز خواهد بود.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا فردوس کریمی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: همانطور که استحضار دارید آب مورد نیاز اهواز از سه منبع طرح آبرسانی غدیر در حدود ۶۰ درصد، رودخانه کارون ۳۰ درصد و از آب حیات شوشتر نیز ۱۰ درصد تامین می‌شود که ما از سال گذشته تاکنون توانسته‌ایم در حدود ۳۲۰ هزار مترمکعب آب با کیفیت را از طرح غدیر با EC معادل ۱۴۰۰ جایگزین آب کارون کنیم.

مدیر عامل آبفای اهواز اضافه کرد: البته از اردیبهشت سال گذشته نیز نتوانستیم در حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار متر مکعب آب در شبانه روز از تصفیه خانه گروه ملی فولاد اهواز به مناطقی از اهواز مانند پردیس، ملاشیه و عین دو که دارای مشکلات فراوانی از لحاظ تامین آب بودند نیز تزریق کنیم.

وی ضمن اشاره به مخازن مستقر در ارتفاعات حصیرآباد اهواز گفت: ما با همکاری سازمان آب و برق خوزستان و همچنین حمایتهای استانداری خوزستان موفق شدیم این مخازن را که سالها بلا استفاده باقی مانده بودند را ظرف ۲۰ روز گذشته با ایجاد یک ایستگاه پمپاژ در منطقه ملی‌راه و نیز یک خط ۷۵۰ میلیمتر به طول هفت کیلومتر و با ارسال ۵۰ هزار متر مکعب آب به این مخازن مجددا آبدار بکنیم و انشاالله با تکمیل و نصب سایر تجهیزات مورد نیاز آن نیز خواهیم توانست به طور کامل آب مورد نیاز منطقه شرق اهواز را از این طریق تامین کنیم.

کریمی اظهار داشت: برای تأمین ۷۰ هزار متر مکعب آب مورد نیاز شهر کارون تا ۲۵ سال آینده نیز تاکنون نه تنها تمامی مجوزهای لازم را برای احداث یک خط ۷۰۰ میلیمتری به طول۱/۷ کیلومتر از آبگیر صنایع فولاد به سمت شهر کارون اخذ کرده‌ایم بلکه ۱/۱ کیلومتر عملیات حفاری برای نصب این خط را هم تا الان به اتمام رسانده‌ایم و تنها ۶۰۰ متر از این طرح باقی مانده است.

مدیرعامل آبفای اهواز عنوان کرد: طی یک سال گذشته
موفق شده‌ایم که درحدود ۴۵۰ هزار متر مکعب آب با کیفیت (EC ۱۴۰۰ ) را به جای آب کارون از راههای مختلفی چون استفاده از طرح آبرسانی غدیر، گروه ‌ملی، صنایع فولاد و همچنین تصفیه‌خانه شماره یک به شبکه آبرسانی اهواز تزریق کنیم که این کار در نوع خود یک انقلاب در ساماندهی هرچه بهتر آب اهواز خواهد بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکسری مشکلاتی به جهت فرسودگی و یا کوری برخی نقاط در شبکه آب اهواز وجود دارد که ما با مطالعات و بررسی‌هایی که توسط مشاورین و سایر همکاران انجام داده‌ایم این نقاط کور شبکه را شناسایی و با اولویت‌بندی که در این خصوص لحاظ کرده‌ایم انشاالله تمامی این گره‌های موجود در شبکه آب اهواز را باز خواهیم کرد.

کریمی ضمن بیان این مطلب که دولت تاکنون برای ساماندهی آب و فاضلاب اهواز اعتبارات خیلی خوبی را تعریف کرده است بیان کرد: در سال گذشته از ۶۳۰ میلیارد تومانی که برای ساماندهی فاضلاب اهواز تخصیص داده شده است درحدود ۶۰ میلیارد تومان تصویب شد که ما براساس آن ۱۰ پروژه فاضلاب را برای اهواز تعریف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته از میزان ۴۸ میلیارد تومانی را که برای طرح آبرسانی و اصلاح شبکه آب اهواز تصویب شده بود ما توانستیم در حدود ۱۰ پروژه مرتبط را تعریف کنیم.

مدیرعامل آبفای اهواز در پایان ضمن رد هرگونه شایعاتی در خصوص قطعی ۷۲ ساعته آب اهواز گفت: شرکت آب و فاضلاب اهواز با تمام توان و پتانسیل خود آماده خدمات شبانه روزی به مردم است.