۱۰ طرح حمایتی از کشاورزان اندیمشک اجرا شد

خورنا- خشایار حسینی فر اظهار داشت: بهره‌برداری از طرح کارگاه قالیبافی اندیمشک به عنوان یک طرح بزرگ اشتغال زایی استان خوزستان، مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: طرح کارگاه قالیبافی شهرستان اندیمشک با مشارکت ۴۹ درصدی بنیاد برکت به اجرا می‌رسد و میزان مشارکت تعاون روستایی استان خوزستان در اجرای این طرح ۵۱ درصد بوده و هم چنین با بهره برداری از آن، بیش از ۴۰۰ فرصت شغلی در شهرستان ایجاد می‌شود.

رئیس اداره تعاون روستایی اندیمشک با بیان این که اولویت در این کارگاه آموزش شهروندان و جذب بانوان محروم و کم بضاعت است، عنوان کرد: با بهره برداری کامل از این طرح و اجرای فازهای مختلف آن، اندیمشک به مرکز تولید فرش استان خوزستان تبدیل می‌‌شود.

وی با اشاره به این که شهرستان اندیمشک در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی دارای ظرفیت و جایگاه خاصی است، گفت: به همین جهت، اجرای بیش از۱۰ طرح عمرانی و ۱۰ طرح حمایتی از کشاورزان شهرستان با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و مسئولان استانی و محلی، مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی فر با اشاره به خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم و کلزا از کشاورزان شهرستان به صورت تضمینی، بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم توسط تعاون تعاون روستایی اندیمشک در فصل کشت گذشته، بیش از ۲۰ هزار تن است.

وی خرید و فروش توافقی ذرت دانه‌ای و گندم را یکی دیگر از طرح‌های حمایتی کشاورزان شهرستان اندیمشک دانست و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته و در فصل کشت گذشته، بیش از دو هزار و ۸۰۰ تن ذرت دانه‌ای و گندم به صورت توافقی از کشاورزان شهرستان، خریداری شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی اندیمشک با اشاره به توزیع ۱۴ تن بذر کلزا در شهرستان اندیمشک، ادامه داد: هم چنین تا کنون، بیش از ۴ هزار تن آرد روستایی در شهرستان اندیمشک توزیع و در اختیار شهروندان بخش‌های مختلف و مناطق روستایی شهرستان قرار گرفته است.

وی میزان توزیع سوخت مورد نیاز کشاورزان شهرستان را ۳۰۰ هزار لیتر دانست و افزود: هم چنین در این مدت بیش از ۳ هزار تن نهادهای دامی در شهرستان اندیمشک توزیع و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

حسینی فر با اشاره به توزیع ۴ هزار تن کود و سم در شهرستان اندیمشک، خاطرنشان کرد: این اقدامات حمایتی مربوط به فصلکشت و سالگذشته بوده و سعی شده است با اجرای این طرح‌ها، نیازهای کشاورزان شهرستان در جهت تولیدات کشاورزی به میزان تعیین شده، تأمین شود.

وی ادامه داد: اداره و اتحادیه‌های تعاون روستایی اندیمشک از تمام ظرفیت‌های خود برای تأمین نیازهای کشاورزان و فعالان این حوزه در سال و فصل کشت جدید کشاورزان و توسعه خدمات این حوزه، تلاش و پیگیری‌های گسترده‌ای را انجام و از تمام ظرفیت‌های خود، استفاده می‌کند.

انتهای پیام/