مدیرکل برنامه و بودجه خوزستان:

طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز با اصلاح قانون ارزش افزوده موفق خواهد شد

مدیرکل برنامه و بودجه خوزستان: از آنجایی که قانون ارزش افزوده آلایندگی محیط زیست هنوز در دست بررسی و تدوین است لذا برای موفقیت هرچه بیشتر طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز ابتدا باید اصلاح قانون ارزش افزوده به صورت جدی در دستورکار قرار بگیرد.

خورنا-احمدرضارستمی: در دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان خوزستان امید حاجتی ضمن اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز گفت: این طرح از لحاظ عدم مشخص کردن حد مجاز‌های آلاینده‌ای و همچنین بیمارهایی که در صورت گذر از این حد‌ مجازها به وجود می‌آید دارای نواقصی است.

مدیرکل برنامه و بودجه خوزستان عامل حمل و نقل و صنایع را دارای بیشترین نقش آلایندگی در هوای اهواز دانست و عنوان کرد: در طرح جامع کاهش آلودگی هو‌ای اهواز نه تنها سهم آلایندگی صنایع و حمل و نقل مشخص نشده است بلکه به صراحت نیز اعلام نشده که چه نوع صنایع و حمل و نقلی آلوده کننده‌ اصلی هوای اهواز هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر از آنجایی که بخش عمده‌ای از طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز باید در چهارچوب قانون ارزش افزوده آلایندگی محیط زیست مدیریت شود لذا چندان نمی‌توان به این طرح در بحث کاهش آلودگی هوای اهواز امیدوار بود.

حاجتی در ادامه ضمن بیان این مطلب که قانون ارزش افزوده آلایندگی در حال حاضر فاقد کارآیی‌های لازم در بحث کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی است تصریح کرد: زیرا این قانون بدون ورود مستقیم به بحث جلوگیری از ادامه کار عوامل و منابع آلوده کننده محیط زیستی تنها بر اخذ عوارض از این عوامل و منابع اکتفا می‌کند.

مدیرکل برنامه و بودجه خوزستان در پایان گفت: از آنجایی که قانون ارزش افزوده آلایندگی محیط زیست هنوز در دست بررسی و تدوین است لذا برای موفقیت هرچه بیشتر طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز ابتدا باید اصلاح قانون ارزش افزوده به صورت جدی در دستورکار قرار بگیرد.