در نشست خبری رئیس دادگستری مطرح شد

در ۱۵ماه گذشته ۸۱۱۱ پرونده وارده به دادگستری هفتکل داشتیم/ اکثر سارقان غیربومی و اکثر ساقیان بومی هستند

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی موسوی در نشست خبری که به مناست هفته قوه قضائیه انجام شده بود اظهار داشت: دادگستری شهرستان هفتکل در طی یکسال و چندماه گذشته در بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری راه حل هایی طرح کرده بود که الحمدولله باعث حل اختلافات و موجب کاهش پرونده های قضایی شده است.

ریاست دادگستری شهرستان هفتکل افزود: در طی این مدت، با پیگیری ها و رایزنی ها انجام شده، ساختمان نماز خانه در محل دادگستری احداث شد و همچنین ۶ کارمند جدید در دادگستری هفتکل جذب شدند.

وی افزود: همچنین ساختمان جدید دادگستری شهرستان هفتکل در کنار ساختمان فعلی احداث شده که احتمالاً در ماه جاری مورد بهره برداری و افتتاح قرار بگیرد.

ایشان ادامه داد: از اول سال ۹۶ تا کنون ۸۱۱۱ فقره پرونده به دادگاه، دادسرا و شوراهای حل اختلاف هفتکل وارد شد اما ۸۶۶۶ پرونده منجر به صدور حکم داشتیم که با این آمار نشان میدهد که بالغ بر ۵۵۰ حکم از سالهای گذشته نیز که منتظر صدور رای بودند، قضاوت شد.

رئیس دادگستری هفتکل با بیان اینکه معدل رسیدگی به پرونده ها و تصمیم گیری در زمان کمتر از ۴۰ روز انجام می شود گفت: به مراتب عملکرد دادگستری شهرستان هفتکل در خصوص مدت زمان صدور حکم نسبت به برخی شهرهای دیگر، جلوتر هستیم.

موسوی همچنین به پرونده قتل ملیکا لطفی و علیرضا محمدی نیز اشاره کرد و افزود: در خصوص پرونده قتل ملیکا لطفی با تلاشهای شبانه روزی که همکاران ما داشتند، در کمتر از یک هفته متهم شناسایی و به جرم خود اعتراف و حکم صادر شد و در حال حاضر در دادگاه تجدید نظر استان در حال بررسی است و پرونده قتل علیرضا محمدی نیز به دادگاه کیفری ارسال شد و در مرحله صدور حکم است.

ایشان افزود: عملکرد خوب شوراهای حل اختلاف موجب شده تا ۵۰ درصد از پرونده ها به طور سازشی با ورود شورای حل اختلاف با صلح و سازش حل شود و ما هم از مردم انتظار داریم که با تحمل همدیگر کاری کنند که موضوعات کوچک به یک معضل و مشکل بزرگ تبدیل نشود.

موسوی دهموردی گفت: قالب زندانیان به اتهام مواد مخدر و سرقت روانه ی بازداشتگاه و زندان میشوند و اکثر سارقان غیربومی و حتی از استان های دیگر هستند اما در موضوع موادمخدر اکثراً بومی هفتکل هستند.

وی تصریح کرد: الویت برخورد ما در اتهامات با سرقت، موارد مخدرو نزاع های جمعی است و با این نوع جرائم بشدت برخورد میکنیم و معمولا اکثر سرقت های شهر از طریق معتادان ولگرد انجام می شود.

رئیس دادگستری شهرستان هفتکل بیان داشت: ما در اینجا به طور روزانه ملاقات های مردمی داریم و به مراجعین تا جایی که راه داشته باشد، مشاوره میدهیم تا با صلح و سازش بحث را به اتمام برسانند. این در حالی است که در شهرهای دیگر در هفته فقط یک یا دو روز فرصت ملاقات مردمی و عمومی دارند.

وی در پایان از همیاری رسانه ها، مجموعه دادسرا، شوراهای حل اختلاف، اداره اطلاعات، ضابطین قضایی و همه کسانی که به هر طریقی در جهت حفظ آرامش در فضای شهر با دادگستری همکاری و همیاری دارند تقدیر و قدردانی کرد.

ندای هفتکل