خسارت نخیلات به کشاورزان خرمشهری پرداخت شد

خورنا : ابراهیم داوری اظهار داشت: پس از تشویق و اطلاع‌رسانی کامل و درک اهمیت موضوع بیمه از سوی باغداران نخیلات در سال گذشته ۸۸ هزار و ۵۹۱ اصله نخل بارور شهرستان زیرپوشش بیمه فراگیر نخیلات قرار گرفت.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات لازم پس از احراز ضرر و زیان وارده به نخیلات، یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال خسارت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: پرداخت خسارت به نخلداران خسارت دیده در راستای حمایت از باغداران در برابر خطرات و بلایای طبیعی و با مساعدت صندوق بیمه صورت گرفت.
وی ادامه داد: امسال نیز اقدامات لازم در راستای بیمه فراگیر نخیلات همچون سال‌های گذشته با هماهنگی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در حال انجام است.
داوری تصریح کرد: در سال جاری با ارائه راهکارهای کارشناسی و عملی در نخلستان‌های خرمشهر وضعیت بازدهی مناسب‌تری را شاهد هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه فصل برداشت خرما از نیمه دوم شهریور ماه آغاز می‌شود، گفت: ‌پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد برداشت شش هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۰ اصله نخل بارور در خرمشهر وجود دارد، اضافه کرد: این میزان خرما از سطح دو هزار و ۱۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۵ هزار و ۳۰۰ تن خرما از نخلستان‌های خرمشهر برداشت شد، گفت: امسال برداشت خرما نسبت به سال گذشته بیش از یک‌هزار تن افزایش خواهد داشت.
داوری با اشاره به اینکه توجه به امر اقتصاد به مراتب پیشرفت و اعتلای اقتصادی منطقه را رقم می‌زند، اضافه کرد: مسئولان و مدیران مربوطه باید بیش از پیش در راستای ترقی و پیشرفت بخش کشاورزی در شهرستان گام برداشته زیرا ارتقای کشاورزی در خرمشهر مستلزم تقویت این بخش است.
وی اظهار داشت: برنامه‌های متعددی در راستای حمایت از کشاورزان انجام شده اما متاسفانه کشاورزان همچنان با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال براساس پیش‌بینی‌های انجام شده شاهد افزایش برداشت خرما از سطح نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
وی در پایان از کشاورزان و نخلداران خواست همچون گذشته ارتباط و تعامل خود را با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی حفظ کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *