مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان:

پتروشیمی های خوزستان باید به سیستم اطفای حریق صنعتی مجهز شوند

به گزارش پایگاه خبری خورنا ،مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بر لزوم تجهیز واحدهای پتروشیمی استان به سیستم اطفای حریق صنعتی تاکید کرد.

حاجی زاده با بیان اینکه برخی از واحدهای پتروشیمی خصوصی هستند، گفت: باید به این سمت پیش برویم که پتروشیمی‌ها به سیستم اطفای حریق صنعتی مجهز باشند. همچنین این واحدهای پتروشیمی باید دارای ماشین‌آلات به روز برای مهار آتش باشند تا در صورت وقوع حادثه بتوانند به سرعت حادثه را کنترل کنند.

وی با اشاره به حادثه پتروشیمی بوعلی در بندرماهشهر که دو سال پیش رخ داد، عنوان کرد: همه شرکت‌های نفتی، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در خوزستان باید تحت نظارت نمایندگان عالی دولت در استان قرار بگیرند زیرا زمانی که دچار حادثه می‌شوند، دولت با تمام قوا از آنها حمایت کرده و حوادث را مدیریت می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: امیدواریم در بحث رعایت مسائل ایمنی در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها و همچنین نوسازی و مرمت این بخش‌ها شاهد گام‌های موثری باشیم. ستاد مدیریت بحران خوزستان نیز بر اساس آیین‌نامه قانونی که دارد، پیگیری خواهد کرد تا شرکت‌هایی که زیر نظر ما هستند، حتما به تجهیزات اطفای حریق مدرن و صنعتی مجهز شوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *