مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان :

چهار پروژه عمرانی خوزستان از حالت رکود خارج شدند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان با بیان اینکه تاکنون چهار پروژه عمرانی خوزستان از حالت رکود خارج شده‌ و بزودی در مسیر بهره‌برداری قرار خواهند گرفت عنوان کرد: کاروانسرای دهدز، مجموعه‌های گردشگری و آب درمانی گلگیر مسجدسلیمان و گرآب بهبهان و همچنین استخر ملاثانی از جمله پروژه‌هایی هستند که در حال حاضر به منظور فعالسازی مجدد به شهرداری‌های استان واگذار شده‌اند.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای برنامه ریزی استان که امروز شنبه دوم تیرماه ۹۷ در سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد شهاب صدیقی گفت: در بحث واگذاری پروژه‌های عمرانی استان به شهرداری‌ها براساس تصمیمی که در ۲۳ بهمن سال ۹۶ گرفته شد امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان به عنوان متولی انجام این کار انتخاب شد و لذا فهرست پروژه‌ها قابل واگذاری به شهرداری‌ها نیز توسط برنامه و بودجه استان در اختیار ما قرار گرفت.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان تعداد پروژه‌های عمرانی قابل واگذاری از دستگاههای اجرایی استان به شهرداری‌ها را ۷۲ مورد دانست و تصریح کرد: این پروژه‌ها در کل متعلق به چهار دستگاه اداره‌کل ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع دستی و همچنین دو دستگاه دارای ماموریت مشترک با نام آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان است.

وی یادآوری کرد: البته لازم به ذکر است که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان در بحث واگذاری پروژه‌های راکد دستگاههای اجرایی به شهرداری‌ها از عملکرد بسیار مناسبی در این مدت نسبت به سایر دستگاههای اجرایی استان برخوردار بوده است.

صدیقی ضمن اشاره به استفاده از ظرفیتهای بانکی برای خارج کردن این پروژه‌ها از حالت رکورد اظهار کرد:
شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از یکسری وام‌های کم بهره بانکی که از طریق امور شهری و روستایی استانداری به طرح‌های درآمدزا پرداخت می‌شود این پروژه‌ها را از حالت رکورد خارج کرده و به بهره‌برداری برسانند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان افزود: لذا بر این اساس کارگروهی در استان به ریاست معاونت عمرانی استانداری خوزستان تشکیل شده است که در آن طرحهای توجیهی و مدارک مورد نیاز شهرداری‌ها برای اخذ وام بررسی و نهایتا پس از تایید ، طی مراحلی کوتاه در اسرع وقت این تسهیلات کم‌بهره به آنها پرداخت می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون چهار پروژه عمرانی استان خوزستان از حالت رکود خارج شده‌ و بزودی در مسیر بهره‌برداری قرار خواهند گرفت عنوان کرد: کاروانسرای دهدز، مجموعه‌های گردشگری و آب درمانی گلگیر مسجدسلیمان و گرآب بهبهان و همچنین استخر ملاثانی از جمله پروژه‌هایی هستند که در حال حاضر به منظور فعالسازی مجدد به شهرداری‌های استان واگذار شده‌اند.