آمادگی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان برای اجرایی کردن میز خدمت

خورنا|باقر گل فر:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از آمادگی کامل این اداره کل برای ارائه میز خدمت به مراجعان با هدف رعایت حقوق شهروندی در نظام اداری و تکریم ارباب رجوع خبر داد.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر بیان داشت: به دنبال ابلاغ دستور العمل مربوطه، نشست های توجیهی  و آموزشی برای زمینه سازی اجرای شایسته میز خدمت با گردآوری و احصای خدمات قابل ارائه و به روز رسانی فرآیندها آغاز و با شتاب بیشتری دنبال گردید.

عادل دریس در تشریح این مجموعه اقدامات خاطر نشان ساخت: تسهیل دسترسی به مجموعه خدمات و نحوه ی دریافت مستندات در هریک از بخش های اداره کل و تشریح و تعیین نقطه دریافت خدمات و کیفیت آن از جمله موضوعاتی بود که با حضور کارشناسان این اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.

وی همچنین با اشاره  به لزوم رعایت رفاه حال مراجعان و جلوگیری از اتلاف وقت آنان، اظهار داشت: اغلب خدمات این اداره کل به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه می گردد، در صورت مراجعه حضوری نیز میز خدمت الکترونیکی در ابتدای فرآیند خدمات رسانی به عنوان راهنما و پاسخگوی نیازهای ابتدایی ارباب رجوع در ساختمان های اداری مستقر شده و در قالب سامانه الکترونیکی و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل قابل دسترسی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تبیین نحوه ی ارائه خدمات حضوری تصریح کرد: این خدمات در قالب میز خدمت حضوری در روزهای کاری و در طول ساعات اداری انجام می شود، ضمن اینکه میز خدمت غیرحضوری به صورت ۲۴ ساعته  آماده ارائه خدمت به مشتریان بندری و دیگر مراجعان می باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) ضمن بیان اینکه این مجتمع بزرگ تجاری نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و تأمین امنیت غذایی کشور دارد، افزود: به منظور پیشبرد خدمات رسانی به بارزگانان و صاحبان کالا در زمینه تخلیه و بارگیری، کلیه خدمات عملیات دریایی و بندری در تمام طول سال به صورت شبانه روزی انجام می شود و نهایت همکاری لازم در چرخه تخلیه و بارگیری و خروج کالا صورت می پذیرد تا در روند تأمین مایحتاج مردم خللی رخ ندهد.

یادآور می شود اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان طی ارزیابی های به عمل آمده در استانداری خوزستان و سازمان بهزیستی از جمله دستگاه های اجرایی پیشتاز و برتر در مناسب سازی فضای اداری و رعایت حقوق شهروندی به شمار می آید.