معاون امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان:

سهمیه بانوان در ریاست بر ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای خوزستان صفر شد

معاون بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بانویی در استان سمت ریاستی بر ادارات ورزش و جوانان شهرستانها را برعهده ندارد اظهار کرد: ما قبلا در دو شهرستان استان خوزستان شاهد ریاست بانوان بر اداره ورزش و جوانان آن شهرستانها بودیم ولی متاسفانه امسال با اعمال فشارهایی که از جانب برخی از نمایندگان صورت پذیرفت این دو نفر از سِمت‌های خود برکنار شده و عملا سهمیه استان از این لحاظ صفر گردید.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست هم‌اندیشی مشاورین امور بانوان دستگاهای اجرایی استان با مدیرکل بانوان استانداری خوزستان نگار افشین گفت: در سال ۹۶ اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان توانست در بین ادارات کشور رتبه اول ماده ۲۷ یعنی واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی را کسب کند.

معاون امور بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته ۳۱ مکان ورزشی مختص بانوان در شهرستانهای استان ثبت شده است اظهار کرد: در این اقدام که برای نخستین بار در سطح استان خوزستان صورت گرفته است، سالن‌های ورزشی به صورت تمام وقت در اختیار بانوان قرار می‌گیرند.

وی در مورد آخرین وضعیت مجموعه ورزشی حجاب گفت: بدلیل اینکه بنیاد مستضعفان مالک اصلی زمین مجموعه ورزشی حجاب بود این مجموعه که از قدیم به ورزش بانوان استان تعلق داشت از اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان گرفته و به بنیاد مستضعفان واگذار شد که در نهایت با تلاشهای مدیریت جدید اداره کل و همچنین حمایت‌های استانداری خوزستان این سالن مجددا در سالجاری به ورزش و جوانان خوزستان برگردانده شد.

افشین در ادامه از شرکت تیم داژبال خوزستان به نمایندگی از ایران در مسابقات آسیایی مالزی خبر داد و یادآوری کرد: این تیم اولین تیمی از ایران بوده که توانسته پس از انقلاب در یک رویداد خارجی شرکت کند.

وی اضافه کرد: البته با اظهار تأسف اکنون مشاهده می‌کنیم که به دلیل سهل‌انگارهایی که صورت پذیرفت داژبال یا همان بازی وسطی ما که قدمت تاریخی آن کاملا متعلق به ایران است در حال حاضر به نام یکی از ورزشهای بومی آمریکای جنوبی در جهان ثبت شده است.

معاون بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان با بیان اینکه در حال حاضر هیچ بانویی در استان سمت ریاستی بر ادارات ورزش و جوانان شهرستانها را برعهده ندارد اظهار کرد: ما قبلا در دو شهرستان استان خوزستان شاهد ریاست بانوان بر اداره ورزش و جوانان آن شهرستانها بودیم ولی متاسفانه امسال با اعمال فشارهایی که از جانب برخی از نمایندگان صورت پذیرفت این دو نفر از ریاست ورزش و جوانان شهرستانهای خود برکنار شده و عملا سهمیه استان از این لحاظ صفر گردید.