مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان:

۱۵۰ صندوق خرد زنان عشایری در خوزستان تشکیل می‌شود

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان خبر داد: مشاور امور بانوان صندوق کارآفرینی کشور در نشست مشترکی به ما قول داده است که در سال ۹۷ برای تشکیل ۱۵۰ صندوق خرد ویژه زنان عشایری در استان، اعتباری به میزان سه میلیارد تومان به خوزستان تزریق کند.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست هم‌اندیشی مشاورین امور بانوان دستگاهای اجرایی استان خوزستان سیده فرانک موسوی ضمن اعلام این خبر گفت: با پرداخت این اعتبارات به استان صندوق کارآفرینی می‌تواند با همکاری اداره‌کل امور عشایر، سازمان جهاد کشاورزی و البته تحت نظارت استانداری خوزستان نوعی اشتغال خانگی را برای زنان عشایری استان ایجاد کند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان اضافه کرد: البته لازم به ذکر است که در سال گذشته ۷۵ صندوق خرد زنان عشایری هم در استان مورد توسعه قرار گرفت که در حقیقت این کار از جمله برنامه‌های خیلی خوبی بود که ویژه زنان عشایری استان در سال ۹۶ به اجرا در آمده است.

وی یادآوری کرد: این صندوق‌های خرد عشایری که از مبالغ خیلی کمی تشکیل می‌شوند در ابتدا تمامی سرمایه آن را اعضای صندوق تأمین می‌کردند ولی از سال گذشته اعتباراتی به صورت پایه‌ از سوی صندوق کارآفرینی امید نیز به این صندوق‌ها تزریق شده است.

موسوی در پایان تجربه تأسیس اشکال مختلف صندوقهای خرد را در کشور موفق دانست و عنوان کرد:
از آنجایی که در این نوع صندوقها وام‌ گیرندگان به نوعی ضامن همدیگر نیز به حساب می‌آیند لذا براین اساس امکان تخطی کردن در این صندوقها به صفر می‌رسد پس بنابراین تمامی اعضای صندوق می‌توانند به آسودگی خاطر تسهیلات یا وامهای دریافتی خود را از این طریق در کسب و کارهای خرد یا کوچک مورد استفاده قرار دهند.

لازم به ذکر است که اساس اصلی تشکیل این نوع صندوقها خرد که در اشکال مختلف خانگی، عشایری، روستایی و غیره شاهد تأسیس آنها در بین دوستان، فامیل و آشنایان هستیم پرداخت یکسری وام‌های بدون بهره به افرادی است که به دلایل مختلف از جمله نداشتن وثیقه مناسب و شغل رسمی قادر نیستند که از مجاری بانکی وام دریافت کنند.