رئیس میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر خبر داد:

صدور ۱۰ موافقت اصولی در سال ۹۷ برای طرح‎های گردشگری آبادان و خرمشهر

با افزایش سرمایه‎گذاران حوزه گردشگری در آبادان و خرمشهر، ایجاد زیرساخت‎های گردشگری در این دو شهرستان روند رو به رشدی به خود گرفته است.

خورنا- به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، رئیس ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر امروز چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۹۷ در این‎باره اظهار داشت: باتوجه به این‎که شهرستان‎های آبادان و خرمشهر و به طور کلی محدوده منطقه آزاد اروند در طول سالیان گذشته تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله حذف روادید، ورود اتباع خارجه و همچنین نگاه ویژه هموطنان بوده است، افزایش زیرساخت‎های گردشگری در این منطقه به عنوان فاکتور و نیازی اساسی همواره مدنظر بوده است.

سجاد پاک‎گهر ادامه داد: از طرفی وجود ظرفیت‎های متعدد گردشگری در منطقه از جمله محور گردشگری آبی، تاریخی، دفاع مقدس، گردشگری طبیعی و روستایی، گردشگری تجاری و گردشگری صنعتی از جمله فاکتورهای دیگری است که منجر شده گردشگران به این منطقه ورود بیشتری داشته باشند.

او افزود: براین اساس طی ماه‎های گذشته، ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی استان، برمبنای تقاضای سرمایه‎گذاران علاقمند و با شناسایی و هدایت آنان، موافقت‎های اصولی متعددی را جهت اجرای طرح‎های گردشگری از جمله ساخت اقامتگاه‎های بوم‎گردی روستایی، هتل و هتل آپارتمان و نیز رستوران‎های سنتی صادر کرده است.

رئیس ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر با بیان این‎که از ابتدای سال ۹۷ حدود ده موافقت اصولی برای طرح‎های گردشگری در این دو شهرستان صادر شده است افزود: با اجرای این طرح‎ها می‎توان جهش ویژه‎ای در افزایش سطح زیرساخت‎های موجود در منطقه به وجود آورد که تحقق این موضوع قطعاً نویدبخش توسعه هرچه بهتر اقتصادی منطقه خواهد بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *