با حلوا حلوا گفتن دهان مردم شیرین نخواهد شد / وضعیت آب شرب شهرستان بندرماهشهر به هیچ وجه قابل قبول نیست

شاهرخ حسنی l خورنا شهروندان بندرماهشهر طی سال های گذشته بشدت با مشکل قطع آب و کیفیت نامطلوب آن مواجه بوده اند و این موضوع در حالی بوده است که علیرغم گلایه های مردم و پوشش گسترده رسانه‌ای هیچ گونه اقدام موثری برای برطرف کردن آن برداشته نشده است و مسؤلان مربوط با بی تفاوتی با این موضوع برخورد کرده اند.

این بی تفاوتی تا حدی بوده است که طی ماه های گذشته خبر پمپاژ آب خام از رودخانه جراحی فاش شد و در حالی که شهروندان منتظر برخورد جدی با خاطیان بودند مسولان عالی شهرستان با سکوت خود سعی در فراموشی این موضوع داشتند.

شهروندان بندرماهشهر علاوه بر مشکل نامطلوب بودن کیفیت آب شرب با قطع مکرر نیز مواجه هستند و با توجه به وضعیت جوی این شهرستان نبود آب شرب را می‌توان به عبارتی پایان روند زندگی دانست.

طی روز های گذشته خبری به نقل از امام جمعه شهرستان بندرماهشهر مبنی بر اینکه وضو و غسل با آب بعضی از نقاط بندرماهشهر مشکل شرعی دارد در یکی از خبرگزاری های کشور منتشر شد؛ پیرو این خبر یکی از رسانه های خارج از کشور گزارش جامعی از وضعیت نا مطلوب آب شهرستان بندرماهشهر تهیه کرد.

بعد از انتشار این گزارش امام جمعه شهرستان بندرماهشهر خبر منتشر شده به نقل از او را شیطنت رسانه ای اعلام کرد و پس آن مسولان عالی رتبه شهرستان با به به و چه چه و با پاک کردن صورت مسئله از وضعیت مطلوب آب شهرستان و وعده های برای بهتر کردن آن خبر دادند و حتی مدیر کل آبفا استان خوزستان خط قرمز خود را کیفیت آب شهروندان دانست.

این موضوع در حالی رخ داد که طی یک ماه گذشته شهروندان با قطعی های دو سه روزه مواجه بوده و با انتشار فیلم و عکس خواستار پاسخگویی مسؤولان بود‌ه‌اند که متاسفانه باز هم مثل همیشه با سکوت خود مردم را ناامید کردند.

بندرماهشهر با داشتن ۴۳ درصد از صنایع پتروشیمی کشور، دارا بودن بزرگ ترین بندر واردات و صادرات فله و بیش از ۳۰۰۰ سال قدمت به عنوان سکوی پرتابی برای مدیران تبدیل شده که اغلب عملکرد ضعیف خود را با برچسب زدن به مطلبه گران پوشش میدهند و سعی در پاک کردن صورت مسئله دارند.

به راستی وقت آن نرسیده که صادقانه از مردم پوزش بطلبید؟ چرا باید بدلیل اینکه یک رسانه از خارج از کشور به بزرگترین مشکل یک شهرستان پرداخته است آن را از ریشه کتمان کنیم؟

مسؤولان شهرستان بندرماهشهر با اظهار نظر های خود و کتمان حقیقت حتی نخواستند که وضعیت بحرانی آب شرب شهرستان را به عنوان یک مشکل بپذیرند!

اصلاح مشکلات همیشه فرآیندی طولانی است اما مسؤولان بجای توهین به شعور شهروندان بهتر است حقیقت را بپذیرند و در جهت رفع آن گام بردارند