پروژه روگذر چهار شیر اهواز فردا افتتاح می‌شود

روز پنجشنبه صبح باحضور استاندار خوزستان و سایر مسئولین شهری اهواز فاز اول پروژه روگذر چهار‌شیر اهواز افتتاح خواهد شد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا فاز اول پروژه روگذر چهار‌شیر اهواز به عنوان بزرگ‌ترین تقاطع غیر هم‌سطح جنوب غرب کشور فردا پنجشنبه ۲۴ خرداد ۹۷ طی مراسمی با حضور استاندار خوزستان و مسئولین شهری اهواز افتتاح خواهد شد.

این پروژه که با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه سال ۹۴ کلنگ‌زنی شده است در راستای طرح جامع حمل ‌و نقل و ترافیکی شهر اهواز بوده است.

تقاطع غیر هم سطح چهار شیر در صورت اتمام بقیه فازهای آن علاوه بر اینکه بلوار پاسداران را با یک مسیر هم سطح به دروازه متصل می‌کند خواهد توانست زمینه اتصال میدان نخل را نیز به جاده ماهشهر با یک روگذر فراهم کند که البته این دو مسیر مستقیم نیز هر کدام دارای یک راست گرد و چپ گرد مستقل هم خواهند بود.

لازم به ذکر است که میدان چهارشیر که بعدها به نام شهید بندر تغییر نام یافته است در سال ۱۳۳۱ هجری شمسی ساخته شده است و از جمله دروازه‌های قدیمی اهواز بوده که در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۷۰۴۰ به ‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

لذا با توجه به اهمیت تاریخی این میدان اهواز دست‌اندرکاران اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح چهار‌شیر تمامی سعی خود را کرده‌اند که این پروژه را به گونه‌ای طراحی کنند که حفظ نمای میدان چهارشیر در اولویت‌های اصلی و ضروری طرح باشد.